[Turkmath:1425] ihtilaller hesabı ve kesin olan gerçekler...

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sun Jul 17 17:25:59 UTC 2016

hay allah
daha baştan yanlış girdik..
cep telefonumdan yazdığım için ihtimaller i telefon ihtilaller diye
değiştirmiş.

konumuz: ihtimaller hesabı ve kesin olan gerçekler ... olacaktı.

neyse devam edelim:

deniz baykal için "kuyruk acısı,  ne de olsa kullanıldı ve zamanı gelince
kenara atıldı" desek de Uluğ Ağbi deki şüpheler elbette bende de var, ama
neye yarar... biz kimiz ki?  biz sadece  deterministik matematikçi
aklımızla yaşananları anlamaya çalışan zavallılarız.

bakın aklıma ne geldi şu an:
senelerden 1995.
mevsimlerden ilk bahar.
boğaza nazır bir evin (zehra nın) salonunda sosyal bir matematk
partisindeyiz. daha çok sabancı dan hocalar var. bilirsiniz  rahmetli Tosun
pek konuşmaz ama her şeyi duyardı. nur içinde yatsın. Bilgi yayın evinden
çıkan son anılar kitabının ilk kısmı "toprak" beni çok etkilemiştir.
herkesi o kısmı okumaya davet ediyorum. internetde bu kısmı bulabilirsiniz.
o  gece geç saatlerde TT  bir an yanıma geldi, ellerimizde kadehler,  tabi
onda cıgara da var, bilemem ki nerden ve neden icap etti, bana " ylmz
biliyormusun, biz hepimiz birer figuranız" dedi. (yoksa dekoruz mu dedi? şu
an bu ikisini ayıramayacağım). ölümü ardından bu sözünü hatırlayıp kıymetli
eşi Nuran la paylaştım. Nuran "Tosun bu işde, konuşmaz konuşmaz sonra bir
laf eder,  mutlaka çok mühimdir o ettiği sözler" demiştir.
dolayısı ile arkadaşlar bizler birer dekoruz, figuranız,  birbirimize
saldırmamaya, hele hele büyük ağbilerimizi üzmemeye gayret etmeliyiz.

ben çok isterdim ki bizim bu değerli matematik topluluğumuz memleketimizin
şu zor günlerinden önce hatırı sayılır, sözü dinlenir bir sivil toplum
gurubuna dönüşmüş olsaydı ve biz böyle zor günlerde hem halkıza hem de
yöneticilerimize yol  gösterebilsek, ışık tutabilseydik. bunu ilerisi için
neden düşünmüyor ve bu yolda çalışmıyoruz?

Mesajımın konusuna dönersek, size 1980 ilk baharında kendimin nasıl "hiçbir
şeye inanmayan adam" haline dönüştüğümü anlatacağım. gelin anılarım
dosyamdan beraber okuyalım:

azzz sonra...