[Turkmath:1434] Re: Ynt: [itu59insaat] Fw: Baykal'ın Tweet'i

Timur Karacay tkaracay at baskent.edu.tr
Mon Jul 18 12:24:24 UTC 2016

Sayın Çapar,

Ahlak kuralları farklı toplumlarda farklıdır. O farklılığı oluşturan
etmenler vardır.

Bazı toplumlarda kadın-erkek ilişkisi saklı bazılarına daha açıktır.
Ahlaki açıdan /gizlilik mi, açıklık mı daha iyidir/? sorusu
tartışılabilir. Ama bir gerçek inkar edilemez. Bütün canlılarda soyunu
devam ettirme içgüdüsü (bu kelime yerine daha doğru  bir kelime
bulamadım) vardır. Canlılara bütün hayvanları ve bitkileri de dahil
ediyorum. Bu içgüdü olmazsa, doğada canlılık kalmaz.

Elbette, her toplumun ahlaki kuralları geçerliğini koruyor. Ahlaki
değerler denilen o kuralların çoğu /mülkiyet/ kavramıyla ilişkilidir.

Konuya daha bilimsel bakmak isteyenler, Nobel ödüllü biyolog Richard
Dawkins'in /Gen Bencildir/ adlı kiştabını okuyabilirler. Kitap okuru
küçük dünyasından alıp tabiatın gerçek yüzüyle karşılaştırıyor.

Saygılarımla,

t.karaçay

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

18.07.2016 11:10 tarihinde Ulug Capar yazdı:

> Sayın Tamer Koşan,
>
> Ahlak anlayışınızı takdir ediyorum. Fakat siyasilerin performanslarını
> özel hayatları ile değerlendirmek çok yanlış. Yani matematik dille
> diyorsunuz ki
>
> (x eşini aldatır) =======>  (x vatana da ihanet eder)
>
> Bu gereksinmeye (implication)  dünya kadar ters örnek var.
> Örneğin Fransız cumhurbaşkanları Mitterand, Sarkozy, Holland , hepsinin
> evlilik dışı sevgilileri vardı, hepsi vatan haini idi !
>
> TBMM de vatan hainleri ile dolu! Çünkü çok sayıda milletvekilinin
> kumaları, ya da imam nikahlı ikinci, üçüncü eşleri var !

> [...]

believed to be clean.