[Turkmath:1854] Fwd: ZARAFET VE SİYASETİN YAN YANA OLDUĞU GÜNLERDEN BİR ANI

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Wed Jan 11 19:45:30 UTC 2017

---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Gönderen: VEDAT BATU <VBATU at msn.com>
Tarih: 11 Ocak 2017 21:41
Konu: Re: ZARAFET VE SİYASETİN YAN YANA OLDUĞU GÜNLERDEN BİR ANI
Alıcı: itu69insaat <itu69insaat at googlegroups.com>, "1968 inş 68 inş." <
itu68ins at googlegroups.com>, turkmath <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>

Demirel, Ismet Pasa'nin buyuk bir devlet adami ve Kurtulus Savasi'nin
kahramanlarindan oldugu gercegini, konusma ve davranislarinda hicbir
zaman gozardi etmemistir. Eger Menderes Demirel gibi davranabilse ve Ismet
Pasa ile olan siyasi iliskisini bu olculerde tutabilseydi Turkiye bugun
daha baska bir konumda olabilirdi. Menderes 10 yil boyunca sergiledigi
cizginin ip ucunu 20 Mayis 1950 gunu TBMM deki yaptigi konusmada
Ataturk'ten tek kelime bahsetmemekle vermisti.

Ismet Pasa ile ilgili bir ders verici ornek: Ismet Pasa ile Ecevit
birbirlerine ters dusmelerinin sonucu olarak, Ecevit 8 Mayis 1972 gunu CHP
Genel Baskani secilmisti. Bunu izleyen gunlerde Ismet Pasa yeni Genel
Baskan'in yapacagi konusma icin salonda onceden yerini almisti. Ecevit
salona girince Ismet Pasa da herkes gibi ayaga kalkmisti.