[Turkmath:1893] Fwd: Fwd: BU GÜN BAŞIMIZA GELENLERİN TEK SEBEBİ VAR . . . ODA YÜCE LİDERİMİZ ATATÜRK ÜN SON VASİYETİNE ÖZELLİKLE 2000 DEN SONRA SADIK KALMAMAMIZDIR

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Thu Jan 19 15:25:43 UTC 2017

Söylenmişleri değerlendiremezsek veya değerlendirecek  analiz ve sentez
yetisine ulaşamaz  ..  yeni şeyleri düşünecek söyleyecek niteliklere asla
ulaşamayız . . .

Tales, Pisagor, Anaksagoras ların dediklerini değerlendiren  . . .

Platon,  Hipasos, Alkamion Flolaos,  Epicür , Protogoras  gibi ilim
severler  bilgisever ler ile Pisagor akademisi ve  Atina okulu olamayacak .
. .

Matematiğin . . . Fiziğin . . .sayıların  dünyası ile insanlık alemi
tanışmamış olacak . . .

Bilim diye adlandırılan pek çok güzel ve kalıcı değerler bu günkü
seviyesine asla gelememiş olacaktı . .

Bunu görebilmek için Bilimin Felsefisene şöyle bir göz atmak yeterlidir . .
.

Matematik, fizik  nasıl bir pozitif ilim dalı ise  Siyaset ve sosoyoloji de
özellikle günümüz insanların doğruya iyiye güzele demokrasiye  özgürlüğe
ulaştıracak . . . ve en az Matematik Fizik kadar önemli bilim dallarıdır .
. .

Çünkü,  aidiyet, özgürlük, demokrasi güven ve refahın olmadığı  toplumlarda
değil bilim ile uğraşmak  bir kuytuda çelik çomak bile oynamak asla mümkün
olmaz . . .

Aidiyet, özgürlük, demokrasi güven ve refaha erişmenin  toplumsal yolları
da ancak siyaset ve sosyoloji bilgisine  bi hakkın vakıf olmakla mümkündür
. . .

İşte Yüce Liderimiz Atatürk ün bu vecizleri de bu bilgiler  neticesi
oluşmuş sonuç bildirimleridir. . .

Bu bildirimlere   uyulmadığı içindir ki  bu günlere gelindi . . . Ülkemiz
CB mizin dediği gibi yeni bir istiklal savaşının içine girildi . . .
Ülkemiz güven başta olmak üzere pek çok tehlikeler ile karşı karşıya kaldı
. . .

Bunlar apaçık ortada durup dururken . . .

Söylenenin  doğru olup olmadığına mı . . .

Söyleyen muhteremin  Kişiliğine mi . . .   diyeceklerinizi demeden

neyi ifadeye çalıştığı ancak söyleyende mahfuz olan  . . . yeni gunde yeni
seyler soylemek gerek. sözünüz değerlendirmek te cevaplamak ta benim gibi
kıt akıllıların yapabileceği bir  iş değildir. . . .

*Bu safsatalar geride kaldi sayin Eginc*     Satırlarına gelince. . .

Eğer bu satırlar . . .  Yüce liderimiz Atatürk ün vasiyeti üzerine
 algılarımı düşüncelerimi aktardığım yorum satırlarım ile ilgiliyse
saygıyla karşılarım . . . Atatürk ün bu vasiyetinin nasıl yorumlanmasına
dair düşündüklerinizi yazmanızı ve beni ihya etmenizi beklerim . . .

Eğer Bu satırlarınız . . . benim yorumlarıma değil de veya benim
yorumlarımlarım ile beraber . . . Atamızın vasiyeti ni kapsayacak sekil de
yazılmış satır ise . . . İşte o zaman size teşekkür edip . . .

Bu satırlar karşısında ünlü düşünür Mevlana Celalettin i  Rum i nin
 Mesnevisinde ki "" Kitap ol " ile biten sözünü hemen hatırlayıp  sohpeti
keserim . . .

Eyvallah Mehmet bey . . . Eyvallah . . .

Sağlık ve huzur seninle olsun . . .

Bunun en tabii neticesi . . . sayılar . . .üçgenler