[Turkmath:1896] Fwd: Fwd: BU GÜN BAŞIMIZA GELENLERİN TEK SEBEBİ VAR . . . ODA YÜCE LİDERİMİZ ATATÜRK ÜN SON VASİYETİNE ÖZELLİKLE 2000 DEN SONRA SADIK KALMAMAMIZDIR

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Thu Jan 19 20:08:41 UTC 2017

---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Gönderen: Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
Tarih: 19 Ocak 2017 20:49
Konu: Re: [Turkmath:1891] Fwd: BU GÜN BAŞIMIZA GELENLERİN TEK SEBEBİ VAR .
. . ODA YÜCE LİDERİMİZ ATATÜRK ÜN SON VASİYETİNE ÖZELLİKLE 2000 DEN SONRA
SADIK KALMAMAMIZDIR
Alıcı: Ismail Guloglu <iguloglu at dogus.edu.tr>
Cc: Hüseyin Eğinç <Huseyin.Eginc at listweb.bilkent.edu.tr>

Sn İsmail Güloğlu. . .

Nezaketiniz beni mutlu etti . . .
Atatürk ün vasiyeti ile ilgili kazanımlarım çok eskilere belki  80
sonlarına uzanır . . .

Bu üç dört satır günün getirdikleri içinde aklıma geldi . . . Bu gün ha
dendiğinde sizi tatmin edecek aktarımlarda bulunmam mümkün değil . . .

Çünkü bu  vasiyet . . .sadece bizlerin değil bütün dünyanın saygısını
kazanmış bir yüce Lidere Atatürk e ait sözlerdir . . .

Bunlara açıklık getirirken hata  etmek bir yana yanlış anlatımlara dahi
meydan vermemek gerekir . . .

Bu yüzden de konu ile ilgili bilgilerimi tazelemem  lazım gelir . . .

Şu an aklımda  hemen hatırladığım ip uçlarını verebilirim . . .

Kurtuluş savaşında . .  Anadolu Türküne uzanan  en büyük yardım eli Leninin
Rusyasından uzanan el olmuştur . . . Atatürk ün ve Anadolu insanının bunu
yok sayması veya unutması asla mümkün olamaz . . .
Ancak o dünün savaş ve kuruluş  zorlukları için de bir de bolşeviklik
akımları ve daha sonra sın da kıyım ile genişlemeyi güçlenmeyi tercih
ederek 30 milyon üzerinde can almış Stalin komünizm akımları ile uğraşmanın
kuruluş sıkıntıları yanında ekonomik seferberliğe de zarar vereceği ön
görüsü ile Lenin Rusyasın dan uzanan el ile Ankara nın eli  zaman zaman
buluşmuş olsa da samimi tokalaşma mümkün olamamıştır . . . İkinci dünya
felaketi ve sonrası dünya konjüktürünün coğrafyamızdaki tezahürü ise sizce
malumdur . . .

İran a gelince . . .

İran - Anadolu devletleri arasında  tarihleri boyu,   genelde mezhep in
sebep olduğu sürtüşmeler sayısı az olsa da bazı  savaşlar olmuş . . .Bu
savaşlardan devletler değil hep müşterek sınır civarında  yaşayan halklar
ve askerler telef olmuş tur . . . Bu lelefatın büyük kısmı,  savaş
meydanlarında değil savaş coğrafyalarındaki sivillerde oluşmuştur . . .
Geçmiş tarihe kısık gözle baksanız bunu açık açık görürürsünüz . . . Çünkü
bu coğrafyalara hakim olan feodal ve tarikat yapılanmalarının mezhep
hassasiyetleri çok büyüktür . . . İş hemen intikama dönüşüverir . . .Ve
öylede olmuştur . . .

Gelelim Arap alemine . . .

Atatürk ve yol arkadaşları,  asker mesleği nedeniyle oralarda bil fiil
yaşamış,  Arabın tıynetini, İslam anlayışını,  Şerif Hüseyin ve Faysal
ailesinin   Osmanlı aleyhine yıkım faaliyetlerini . . Müslümanı Hristiyana
yaptıkları pazarlamaları  yakından gören bilen bir insandı . . .
Yaşamlarının temelinde sadece din ve mezhep olan bu insanların . .
ulaştıklarına bu kötülüğü bulaştırdıklarını bizzat yaşayarak öğrenmiştir .
. .

Bu bulaşıcılığı iyi bildiği. . ve muhafazakar yapıdaki Anadolu insanı
arasında bu bulaşıcılığın çok çabuk yayılacağını da biliyordu . . .

Kurtuluş savaşı hazırlıklarında . . . Arap milliyetçilerinden . . .bizde
katılalım bu savaşa bizi de alın yanınıza,güç oluşturalım talepleri çok
gelmiştir . . .

Atatürk bunlara yanıt olarak . . .Bu Anadolu insanının verdiği bir kurtuluş
savaşıdır . . .Sizde eğer kurtuluş savaşı vermek istiyorsanız . .
.örgütlenin . . bizde yardımcı olalım . . . Sizde kurtulun . . .Anadolu
insanı da istiklale ulaşsın . . .ondan sonra  komşular olarak birbirimizi
destekleyelim . . .güzel günlere beraber ulaşalım mealinde bir cevap
veriyor . . .

Şimdilik hemen yapabildiğim hatırlamalar bunlar . . .

Sevgili Hüseyin Bey ,