[Turkmath:2318] jüriler

Muhammed Uludag muhammed.uludag at gmail.com
Sat Jul 1 07:35:28 UTC 2017


Değerli meslektaşlarım,

Geçenlerde kadro ve ünvan başvurularında ``puan yerine nitelik nasıl
öncelenir" diye konuşurken, jüri üyelerine yönelik bir rehber hazırlama
konusu gündeme geldi. Aklıma gelen bir kaç hususu aşağıda not ettim. Rapor
yazan hakemlere bir fikir verebilir diye dikkatlerinize arz ediyorum. Belki
matematik dışındaki disiplinlerde de işe yarar.

Bu veya oluşturulacak daha uygun bir listeyi adaylar da önceden bilirse,
davranışlarını buna göre uyarlarlar. Zira şu anda birçoğu puan toplama
peşinde.

Bu vesileyle Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında çıkan 7033 sayılı kanunun
yükseköğretimle ilgili maddelerine (13-25, 31-32, 62) de dikkatinizi çekmek
isterim.

Hürmetler

*NOT. Puan şartlarını doldurmak başvuru için gerek şart olup, eser
aşamasından geçmek/atanmak için yeter şart değildir. Adayın çalışmalarının
niteliğinin (kalitesinin) **itina ile ölçülmesi** gerekmektedir. Başvuru
dosyası hakkında kanaate varırken, adayın yeterliliğini ve eserlerinin
niteliğini ölçmek maksadıyla aşağıdaki sorular dikkate alınmalıdır. Puan
şartlarını dolduran adaylar için yapılan bu ölçümde çalışmaların sayısı ve
puanların çokluğu dikkate alınmaz. Eserlerin niteliği ve çalışmalarda
gösterilen samimiyet esastır. *

   - Adayın yayınları gerçek bir hakem sürecine sahip dergilerde mi
   yayımlanmış?
   - Ölçütleri sağlamak için yaptığı yayınların tümü ücretli yayın mıdır?
   - Adayın sunumları ticari nitelikli toplantılarda mı yoksa samimi
   araştırmaya yönelik toplantılarda mı yapılmış?
   - Adayın araştırma projeleri samimi bir arayış ve heyecanın ürünü mü
   yoksa kuru akademik projeler midir?
   - Adayın çalışmaları için sarfettiği emek kayda değer mi?
   - Adayın konuşmaları davetli mi ücretli midir?
   - Adayın makalelerinde bilime hakikaten özgün bir katkısı olmuş mu?
   - Adayın yayınları okunmaya değer mi?
   - Adayın dosyası, yayınlarını yapay bir şekilde artırmaya çalıştığı
   izlenimini veriyor mu? Yayınlarında nitelik yerine miktarı mı öncelemiştir?
   - Adayın aldığı atıfların niteliği nedir? Adaya atıf veren akademik
   çevrelerin niteliği nedir?
   - Adayın çalışmalarının evrensel yönü nedir?
   - Adayın çalıştığı sahadaki liderlik ve öncülük potansiyeli nedir?
   - Adayın yerel bilim ve toplum hayatına hakiki ve samimi katkıları olmuş
   mudur?
   - Adayın eğitim çalışmalarının niteliği nedir?
   - Adayın beyan ettiği haftalık ders yükü, verdiği derslerin niteliğine
   halel getirebilecek sınırların üstünde midir?
   - Aday doktora talebesi yetiştirecek düzeyde midir?
   - Aday tüm akademik kariyerini aynı kurumda mı geçirmiştir?
   - Adayın eğitimini ve akademik hayatını geçirdiği kurumların genel
   niteliği nedir?
   - Adayın bağımsız araştırma potansiyeli nedir? Doktora konusu
   çerçevesinden çıkabilmiş midir?
   - Adayın dahil olduğu akademik çevrelerin niteliği nedir? Bu
çevrelerin evrenselliği
   hangi seviyededir?
   - Adayın yurtdışı tecrübesi nedir?
   - Adayın ilişkide olduğu uluslarası akademik çevrelerin niteliği nedir?
   - Adayın çalıştığı disipline genel hakimiyeti nedir?
   - Adayın lisans ve lisans üstü eğitimci potansiyeli nedir?
   - Adayın araştırma faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
   Nedir?
   - Adayın eğitim faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır? Nedi
   r?
   - Adayın kayda değer bir topluma erişim faaliyeti var mıdır? Nedir?
   - Adayın kayda değer bir idari becerisi ve akademik organizasyon faaliyeti
   var mıdır? Nedir? Bu organizasyonların niteliği nedir?
   - Adayın akademi-sanayi işbirliğine samimi bir katkısı olmuş mudur?
   Nedir?
   - Adayın teknoloji üretiminde hakiki ve samimi bir katkısı var mıdır?
   Nedir?


            *SÖZÜN ÖZÜ**:* Yetiştirmesi için çocuğunuzu emanet eder misiniz?




--
A. M. Uludag
http://math.gsu.edu.tr/uludag/
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20170701/0733f8ce/attachment-0001.html>


More information about the Turkmath mailing list