[Turkmath:2319] Re: jüriler

bekir barıs bekirsamibaris at gmail.com
Sat Jul 1 17:45:47 UTC 2017


Sayın Muhammed Uludağın  yazdıkları  çok güzel. Fakat  "Jürilerin
ayarlandığını" düşünürsek , en güzel kriterlede işe yaramaz.

Bence kalitenin artmasını istiyorsak Lisansüstü eğtimin tamamen revize
edilmesi gerekiyor. Doktora programı açmak çok kolay olmamalı. Doktora
yeterlik sınavları ülke genelinde belli bir standard da olmalı. Gerekiyorsa
bu sınavlar ulusal çapta yapılmalı.

Bekir.







2017-07-01 10:35 GMT+03:00 Muhammed Uludag <
muhammed.uludag at listweb.bilkent.edu.tr>:

>
> Değerli meslektaşlarım,
>
> Geçenlerde kadro ve ünvan başvurularında ``puan yerine nitelik nasıl
> öncelenir" diye konuşurken, jüri üyelerine yönelik bir rehber hazırlama
> konusu gündeme geldi. Aklıma gelen bir kaç hususu aşağıda not ettim. Rapor
> yazan hakemlere bir fikir verebilir diye dikkatlerinize arz ediyorum. Belki
> matematik dışındaki disiplinlerde de işe yarar.
>
> Bu veya oluşturulacak daha uygun bir listeyi adaylar da önceden bilirse,
> davranışlarını buna göre uyarlarlar. Zira şu anda birçoğu puan toplama
> peşinde.
>
> Bu vesileyle Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında çıkan 7033 sayılı kanunun
> yükseköğretimle ilgili maddelerine (13-25, 31-32, 62) de dikkatinizi çekmek
> isterim.
>
> Hürmetler
>
> *NOT. Puan şartlarını doldurmak başvuru için gerek şart olup, eser
> aşamasından geçmek/atanmak için yeter şart değildir. Adayın çalışmalarının
> niteliğinin (kalitesinin) **itina ile ölçülmesi** gerekmektedir. Başvuru
> dosyası hakkında kanaate varırken, adayın yeterliliğini ve eserlerinin
> niteliğini ölçmek maksadıyla aşağıdaki sorular dikkate alınmalıdır. Puan
> şartlarını dolduran adaylar için yapılan bu ölçümde çalışmaların sayısı ve
> puanların çokluğu dikkate alınmaz. Eserlerin niteliği ve çalışmalarda
> gösterilen samimiyet esastır. *
>
>    - Adayın yayınları gerçek bir hakem sürecine sahip dergilerde mi
>    yayımlanmış?
>    - Ölçütleri sağlamak için yaptığı yayınların tümü ücretli yayın mıdır?
>    - Adayın sunumları ticari nitelikli toplantılarda mı yoksa samimi
>    araştırmaya yönelik toplantılarda mı yapılmış?
>    - Adayın araştırma projeleri samimi bir arayış ve heyecanın ürünü mü
>    yoksa kuru akademik projeler midir?
>    - Adayın çalışmaları için sarfettiği emek kayda değer mi?
>    - Adayın konuşmaları davetli mi ücretli midir?
>    - Adayın makalelerinde bilime hakikaten özgün bir katkısı olmuş mu?
>    - Adayın yayınları okunmaya değer mi?
>    - Adayın dosyası, yayınlarını yapay bir şekilde artırmaya çalıştığı
>    izlenimini veriyor mu? Yayınlarında nitelik yerine miktarı mı öncelemiştir?
>    - Adayın aldığı atıfların niteliği nedir? Adaya atıf veren akademik
>    çevrelerin niteliği nedir?
>    - Adayın çalışmalarının evrensel yönü nedir?
>    - Adayın çalıştığı sahadaki liderlik ve öncülük potansiyeli nedir?
>    - Adayın yerel bilim ve toplum hayatına hakiki ve samimi katkıları
>    olmuş mudur?
>    - Adayın eğitim çalışmalarının niteliği nedir?
>    - Adayın beyan ettiği haftalık ders yükü, verdiği derslerin niteliğine
>    halel getirebilecek sınırların üstünde midir?
>    - Aday doktora talebesi yetiştirecek düzeyde midir?
>    - Aday tüm akademik kariyerini aynı kurumda mı geçirmiştir?
>    - Adayın eğitimini ve akademik hayatını geçirdiği kurumların genel
>    niteliği nedir?
>    - Adayın bağımsız araştırma potansiyeli nedir? Doktora konusu
>    çerçevesinden çıkabilmiş midir?
>    - Adayın dahil olduğu akademik çevrelerin niteliği nedir? Bu
>    çevrelerin evrenselliği hangi seviyededir?
>    - Adayın yurtdışı tecrübesi nedir?
>    - Adayın ilişkide olduğu uluslarası akademik çevrelerin niteliği nedir?
>    - Adayın çalıştığı disipline genel hakimiyeti nedir?
>    - Adayın lisans ve lisans üstü eğitimci potansiyeli nedir?
>    - Adayın araştırma faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
>    Nedir?
>    - Adayın eğitim faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
>    Nedir?
>    - Adayın kayda değer bir topluma erişim faaliyeti var mıdır? Nedir?
>    - Adayın kayda değer bir idari becerisi ve akademik organizasyon faaliyeti
>    var mıdır? Nedir? Bu organizasyonların niteliği nedir?
>    - Adayın akademi-sanayi işbirliğine samimi bir katkısı olmuş mudur?
>    Nedir?
>    - Adayın teknoloji üretiminde hakiki ve samimi bir katkısı var mıdır?
>    Nedir?
>
>
>             *SÖZÜN ÖZÜ**:* Yetiştirmesi için çocuğunuzu emanet eder
> misiniz?
>
>
>
>
> --
> A. M. Uludag
> http://math.gsu.edu.tr/uludag/
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20170701/a26e6568/attachment-0001.html>


More information about the Turkmath mailing list