[Turkmath:2322] Re: jüriler

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Sat Jul 1 19:11:58 UTC 2017


Kadro ve ünvan atamaları için belirlenen, kayda alınan kriterler . .
.mükemmel de . .

Bu  kriterler ile uygulamalar  acaba  kriterler  aynı mükemmellikte mi ? .
. .

Bence . .   yüksek   öğrenim   kalite ve  akademisyen güvencesinin; . .

özünü  de  . . global kalitesini de belirleyen esas kriter bu . . .

Bu kriterler  belli ki bir akademisyenler müştereği olarak hazırlanmış . .

Uygulayıcısı  acaba kimler . . .

Yine akademisyenler  mi. . .

Yoksa . . .

 Muktedirlik iddiası içinde olan siyasiler mi. . .

Varsa burada bir düğüm. . .

Öncelikle . . .

Geçlerin öğrenim kalitesine   gönül veren   akademisyenlerin el birliği ile
bu düğümü  akademilere ve akademisyenlere yakışır nitelik tevazu ve vakar
içinde   çözmeleri gerekir diye düşünürüm . . .

İşte o zaman . . . yüksek öğrenimler . . .

Global saygınlık ve takdir  ile . . . ülkemin gençlerinin ve ailelerinin
güvenini kazanırlar . . .

Aksi halde her uğraşı nafilenin ötesine  geçemez . . .




1 Temmuz 2017 20:45 tarihinde bekir barıs <
bekirsamibaris at listweb.bilkent.edu.tr> yazdı:

> Sayın Muhammed Uludağın  yazdıkları  çok güzel. Fakat  "Jürilerin
> ayarlandığını" düşünürsek , en güzel kriterlede işe yaramaz.
>
> Bence kalitenin artmasını istiyorsak Lisansüstü eğtimin tamamen revize
> edilmesi gerekiyor. Doktora programı açmak çok kolay olmamalı. Doktora
> yeterlik sınavları ülke genelinde belli bir standard da olmalı. Gerekiyorsa
> bu sınavlar ulusal çapta yapılmalı.
>
> Bekir.
>
>
>
>
>
>
>
> 2017-07-01 10:35 GMT+03:00 Muhammed Uludag <muhammed.uludag at listweb.
> bilkent.edu.tr>:
>
>>
>> Değerli meslektaşlarım,
>>
>> Geçenlerde kadro ve ünvan başvurularında ``puan yerine nitelik nasıl
>> öncelenir" diye konuşurken, jüri üyelerine yönelik bir rehber hazırlama
>> konusu gündeme geldi. Aklıma gelen bir kaç hususu aşağıda not ettim. Rapor
>> yazan hakemlere bir fikir verebilir diye dikkatlerinize arz ediyorum. Belki
>> matematik dışındaki disiplinlerde de işe yarar.
>>
>> Bu veya oluşturulacak daha uygun bir listeyi adaylar da önceden bilirse,
>> davranışlarını buna göre uyarlarlar. Zira şu anda birçoğu puan toplama
>> peşinde.
>>
>> Bu vesileyle Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında çıkan 7033 sayılı kanunun
>> yükseköğretimle ilgili maddelerine (13-25, 31-32, 62) de dikkatinizi çekmek
>> isterim.
>>
>> Hürmetler
>>
>> *NOT. Puan şartlarını doldurmak başvuru için gerek şart olup, eser
>> aşamasından geçmek/atanmak için yeter şart değildir. Adayın çalışmalarının
>> niteliğinin (kalitesinin) **itina ile ölçülmesi** gerekmektedir. Başvuru
>> dosyası hakkında kanaate varırken, adayın yeterliliğini ve eserlerinin
>> niteliğini ölçmek maksadıyla aşağıdaki sorular dikkate alınmalıdır. Puan
>> şartlarını dolduran adaylar için yapılan bu ölçümde çalışmaların sayısı ve
>> puanların çokluğu dikkate alınmaz. Eserlerin niteliği ve çalışmalarda
>> gösterilen samimiyet esastır. *
>>
>>    - Adayın yayınları gerçek bir hakem sürecine sahip dergilerde mi
>>    yayımlanmış?
>>    - Ölçütleri sağlamak için yaptığı yayınların tümü ücretli yayın mıdır?
>>    - Adayın sunumları ticari nitelikli toplantılarda mı yoksa samimi
>>    araştırmaya yönelik toplantılarda mı yapılmış?
>>    - Adayın araştırma projeleri samimi bir arayış ve heyecanın ürünü mü
>>    yoksa kuru akademik projeler midir?
>>    - Adayın çalışmaları için sarfettiği emek kayda değer mi?
>>    - Adayın konuşmaları davetli mi ücretli midir?
>>    - Adayın makalelerinde bilime hakikaten özgün bir katkısı olmuş mu?
>>    - Adayın yayınları okunmaya değer mi?
>>    - Adayın dosyası, yayınlarını yapay bir şekilde artırmaya çalıştığı
>>    izlenimini veriyor mu? Yayınlarında nitelik yerine miktarı mı öncelemiştir?
>>    - Adayın aldığı atıfların niteliği nedir? Adaya atıf veren akademik
>>    çevrelerin niteliği nedir?
>>    - Adayın çalışmalarının evrensel yönü nedir?
>>    - Adayın çalıştığı sahadaki liderlik ve öncülük potansiyeli nedir?
>>    - Adayın yerel bilim ve toplum hayatına hakiki ve samimi katkıları
>>    olmuş mudur?
>>    - Adayın eğitim çalışmalarının niteliği nedir?
>>    - Adayın beyan ettiği haftalık ders yükü, verdiği derslerin
>>    niteliğine halel getirebilecek sınırların üstünde midir?
>>    - Aday doktora talebesi yetiştirecek düzeyde midir?
>>    - Aday tüm akademik kariyerini aynı kurumda mı geçirmiştir?
>>    - Adayın eğitimini ve akademik hayatını geçirdiği kurumların genel
>>    niteliği nedir?
>>    - Adayın bağımsız araştırma potansiyeli nedir? Doktora konusu
>>    çerçevesinden çıkabilmiş midir?
>>    - Adayın dahil olduğu akademik çevrelerin niteliği nedir? Bu
>>    çevrelerin evrenselliği hangi seviyededir?
>>    - Adayın yurtdışı tecrübesi nedir?
>>    - Adayın ilişkide olduğu uluslarası akademik çevrelerin niteliği
>>    nedir?
>>    - Adayın çalıştığı disipline genel hakimiyeti nedir?
>>    - Adayın lisans ve lisans üstü eğitimci potansiyeli nedir?
>>    - Adayın araştırma faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
>>    Nedir?
>>    - Adayın eğitim faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
>>    Nedir?
>>    - Adayın kayda değer bir topluma erişim faaliyeti var mıdır? Nedir?
>>    - Adayın kayda değer bir idari becerisi ve akademik organizasyon faaliyeti
>>    var mıdır? Nedir? Bu organizasyonların niteliği nedir?
>>    - Adayın akademi-sanayi işbirliğine samimi bir katkısı olmuş mudur?
>>    Nedir?
>>    - Adayın teknoloji üretiminde hakiki ve samimi bir katkısı var mıdır?
>>    Nedir?
>>
>>
>>             *SÖZÜN ÖZÜ**:* Yetiştirmesi için çocuğunuzu emanet eder
>> misiniz?
>>
>>
>>
>>
>> --
>> A. M. Uludag
>> http://math.gsu.edu.tr/uludag/
>>
>> _______________________________________________
>> Turkmath mailing list
>> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20170701/6e6ee701/attachment-0001.html>


More information about the Turkmath mailing list