[Turkmath:2322] Re: jüriler
Hüseyin Eğinç
huseyin.eginc at gmail.com
Sat Jul 1 19:11:58 UTC 2017
Kadro ve ünvan atamaları için belirlenen, kayda alınan kriterler . .
.mükemmel de . .
Bu kriterler ile uygulamalar acaba kriterler aynı mükemmellikte mi ? .
. .
Bence . . yüksek öğrenim kalite ve akademisyen güvencesinin; . .
özünü de . . global kalitesini de belirleyen esas kriter bu . . .
Bu kriterler belli ki bir akademisyenler müştereği olarak hazırlanmış . .
Uygulayıcısı acaba kimler . . .
Yine akademisyenler mi. . .
Yoksa . . .
Muktedirlik iddiası içinde olan siyasiler mi. . .
Varsa burada bir düğüm. . .
Öncelikle . . .
Geçlerin öğrenim kalitesine gönül veren akademisyenlerin el birliği ile
bu düğümü akademilere ve akademisyenlere yakışır nitelik tevazu ve vakar
içinde çözmeleri gerekir diye düşünürüm . . .
İşte o zaman . . . yüksek öğrenimler . . .
Global saygınlık ve takdir ile . . . ülkemin gençlerinin ve ailelerinin
güvenini kazanırlar . . .
Aksi halde her uğraşı nafilenin ötesine geçemez . . .
1 Temmuz 2017 20:45 tarihinde bekir barıs <
bekirsamibaris at listweb.bilkent.edu.tr> yazdı:
> Sayın Muhammed Uludağın yazdıkları çok güzel. Fakat "Jürilerin
> ayarlandığını" düşünürsek , en güzel kriterlede işe yaramaz.
>
> Bence kalitenin artmasını istiyorsak Lisansüstü eğtimin tamamen revize
> edilmesi gerekiyor. Doktora programı açmak çok kolay olmamalı. Doktora
> yeterlik sınavları ülke genelinde belli bir standard da olmalı. Gerekiyorsa
> bu sınavlar ulusal çapta yapılmalı.
>
> Bekir.
>
>
>
>
>
>
>
> 2017-07-01 10:35 GMT+03:00 Muhammed Uludag <muhammed.uludag at listweb.
> bilkent.edu.tr>:
>
>>
>> Değerli meslektaşlarım,
>>
>> Geçenlerde kadro ve ünvan başvurularında ``puan yerine nitelik nasıl
>> öncelenir" diye konuşurken, jüri üyelerine yönelik bir rehber hazırlama
>> konusu gündeme geldi. Aklıma gelen bir kaç hususu aşağıda not ettim. Rapor
>> yazan hakemlere bir fikir verebilir diye dikkatlerinize arz ediyorum. Belki
>> matematik dışındaki disiplinlerde de işe yarar.
>>
>> Bu veya oluşturulacak daha uygun bir listeyi adaylar da önceden bilirse,
>> davranışlarını buna göre uyarlarlar. Zira şu anda birçoğu puan toplama
>> peşinde.
>>
>> Bu vesileyle Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında çıkan 7033 sayılı kanunun
>> yükseköğretimle ilgili maddelerine (13-25, 31-32, 62) de dikkatinizi çekmek
>> isterim.
>>
>> Hürmetler
>>
>> *NOT. Puan şartlarını doldurmak başvuru için gerek şart olup, eser
>> aşamasından geçmek/atanmak için yeter şart değildir. Adayın çalışmalarının
>> niteliğinin (kalitesinin) **itina ile ölçülmesi** gerekmektedir. Başvuru
>> dosyası hakkında kanaate varırken, adayın yeterliliğini ve eserlerinin
>> niteliğini ölçmek maksadıyla aşağıdaki sorular dikkate alınmalıdır. Puan
>> şartlarını dolduran adaylar için yapılan bu ölçümde çalışmaların sayısı ve
>> puanların çokluğu dikkate alınmaz. Eserlerin niteliği ve çalışmalarda
>> gösterilen samimiyet esastır. *
>>
>> - Adayın yayınları gerçek bir hakem sürecine sahip dergilerde mi
>> yayımlanmış?
>> - Ölçütleri sağlamak için yaptığı yayınların tümü ücretli yayın mıdır?
>> - Adayın sunumları ticari nitelikli toplantılarda mı yoksa samimi
>> araştırmaya yönelik toplantılarda mı yapılmış?
>> - Adayın araştırma projeleri samimi bir arayış ve heyecanın ürünü mü
>> yoksa kuru akademik projeler midir?
>> - Adayın çalışmaları için sarfettiği emek kayda değer mi?
>> - Adayın konuşmaları davetli mi ücretli midir?
>> - Adayın makalelerinde bilime hakikaten özgün bir katkısı olmuş mu?
>> - Adayın yayınları okunmaya değer mi?
>> - Adayın dosyası, yayınlarını yapay bir şekilde artırmaya çalıştığı
>> izlenimini veriyor mu? Yayınlarında nitelik yerine miktarı mı öncelemiştir?
>> - Adayın aldığı atıfların niteliği nedir? Adaya atıf veren akademik
>> çevrelerin niteliği nedir?
>> - Adayın çalışmalarının evrensel yönü nedir?
>> - Adayın çalıştığı sahadaki liderlik ve öncülük potansiyeli nedir?
>> - Adayın yerel bilim ve toplum hayatına hakiki ve samimi katkıları
>> olmuş mudur?
>> - Adayın eğitim çalışmalarının niteliği nedir?
>> - Adayın beyan ettiği haftalık ders yükü, verdiği derslerin
>> niteliğine halel getirebilecek sınırların üstünde midir?
>> - Aday doktora talebesi yetiştirecek düzeyde midir?
>> - Aday tüm akademik kariyerini aynı kurumda mı geçirmiştir?
>> - Adayın eğitimini ve akademik hayatını geçirdiği kurumların genel
>> niteliği nedir?
>> - Adayın bağımsız araştırma potansiyeli nedir? Doktora konusu
>> çerçevesinden çıkabilmiş midir?
>> - Adayın dahil olduğu akademik çevrelerin niteliği nedir? Bu
>> çevrelerin evrenselliği hangi seviyededir?
>> - Adayın yurtdışı tecrübesi nedir?
>> - Adayın ilişkide olduğu uluslarası akademik çevrelerin niteliği
>> nedir?
>> - Adayın çalıştığı disipline genel hakimiyeti nedir?
>> - Adayın lisans ve lisans üstü eğitimci potansiyeli nedir?
>> - Adayın araştırma faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
>> Nedir?
>> - Adayın eğitim faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
>> Nedir?
>> - Adayın kayda değer bir topluma erişim faaliyeti var mıdır? Nedir?
>> - Adayın kayda değer bir idari becerisi ve akademik organizasyon faaliyeti
>> var mıdır? Nedir? Bu organizasyonların niteliği nedir?
>> - Adayın akademi-sanayi işbirliğine samimi bir katkısı olmuş mudur?
>> Nedir?
>> - Adayın teknoloji üretiminde hakiki ve samimi bir katkısı var mıdır?
>> Nedir?
>>
>>
>> *SÖZÜN ÖZÜ**:* Yetiştirmesi için çocuğunuzu emanet eder
>> misiniz?
>>
>>
>>
>>
>> --
>> A. M. Uludag
>> http://math.gsu.edu.tr/uludag/
>>
>> _______________________________________________
>> Turkmath mailing list
>> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20170701/6e6ee701/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list