[Turkmath:2323] Re: jüriler
Zafer ERCAN
zercan at ibu.edu.tr
Sat Jul 1 20:57:32 UTC 2017
Bulunduğum universitede ne dediği hiç mi hiç anlaşılmayan, anlaşılsa bile yanlıştan kurtulayamacak doktora tezi ''basariyla'' gecti.
Ornegin tezde gecen, ''accumulation point''in ne demek oldugu yaklasik iki yildir ogrenilemedi.
Tezin bir cok ''teoreminde'' topoloji ifadesi gecmesine karsin, ''topoloji nedir?'' sorusuna verilen yanit ''biz topolojiyle ilgilenmedik'' di.
Hicbir soruya yanit verilmedi.
Doktora jurisinde yer alan Prof. Ali Aral, bu durumu ''hepimiz bu asamalardan gectik. Duzelecek insallah'' diyerek bizleri rahatlatti.
Doktora derecesini alan sahsa, ''sen kisa zamanda profesor, rektor, YOK uyesi olabilirsin, senin gibi onlarca doktora ogrencisi yetistirsin,
docentlik sinavlarinda juri uyesi olursun, yuzlerce yayinin, cok satan kitaplar yazarsin ve bunlar uzerinde akademik tesvikler
alabilirsin, ama matematci olamazsin'' gorusumu iletmez zorunda kaldim.
Bu durum sadece bagli oldugum universitede yasanan istisnai bir olay degildir, hemen hemen butun universitelerde durum budur.
Arastirma kultur yerlesmedigi surece olmasi gerekenlerinin yazilmasi yetmez. Sahtekar dergiler, dergilerin taa baslarinda
''etik kurallari'' yaziyor.
Daha neler neler...
ZE
Kimden: "Hüseyin Eğinç" <Huseyin.Eginc at listweb.bilkent.edu.tr>
Kime: "bekir barıs" <bekirsamibaris at listweb.bilkent.edu.tr>
Kk: "tmd-uye" <tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr>, "Muhammed Uludag" <muhammed.uludag at listweb.bilkent.edu.tr>, "turkmath" <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
Gönderilenler: 1 Temmuz Cumartesi 2017 22:11:58
Konu: [Turkmath:2322] Re: jüriler
Kadro ve ünvan atamaları için belirlenen, kayda alınan kriterler . . .mükemmel de . .
Bu kriterler ile uygulamalar acaba kriterler aynı mükemmellikte mi ? . . .
Bence . . yüksek öğrenim kalite ve akademisyen güvencesinin; . .
özünü de . . global kalitesini de belirleyen esas kriter bu . . .
Bu kriterler belli ki bir akademisyenler müştereği olarak hazırlanmış . .
Uygulayıcısı acaba kimler . . .
Yine akademisyenler mi. . .
Yoksa . . .
Muktedirlik iddiası içinde olan siyasiler mi. . .
Varsa burada bir düğüm. . .
Öncelikle . . .
Geçlerin öğrenim kalitesine gönül veren akademisyenlerin el birliği ile bu düğümü akademilere ve akademisyenlere yakışır nitelik tevazu ve vakar içinde çözmeleri gerekir diye düşünürüm . . .
İşte o zaman . . . yüksek öğrenimler . . .
Global saygınlık ve takdir ile . . . ülkemin gençlerinin ve ailelerinin güvenini kazanırlar . . .
Aksi halde her uğraşı nafilenin ötesine geçemez . . .
1 Temmuz 2017 20:45 tarihinde bekir barıs < bekirsamibaris at listweb.bilkent.edu.tr > yazdı:
Sayın Muhammed Uludağın yazdıkları çok güzel. Fakat "Jürilerin ayarlandığını" düşünürsek , en güzel kriterlede işe yaramaz.
Bence kalitenin artmasını istiyorsak Lisansüstü eğtimin tamamen revize edilmesi gerekiyor. Doktora programı açmak çok kolay olmamalı. Doktora yeterlik sınavları ülke genelinde belli bir standard da olmalı. Gerekiyorsa bu sınavlar ulusal çapta yapılmalı.
Bekir.
2017-07-01 10:35 GMT+03:00 Muhammed Uludag < muhammed.uludag at listweb.bilkent.edu.tr > :
BQ_BEGIN
Değerli meslektaşlarım,
Geçenlerde kadro ve ünvan başvurularında ``puan yerine nitelik nasıl öncelenir" diye konuşurken, jüri üyelerine yönelik bir rehber hazırlama konusu gündeme geldi. Aklıma gelen bir kaç hususu aşağıda not ettim. Rapor yazan hakemlere bir fikir verebilir diye dikkatlerinize arz ediyorum. Belki matematik dışındaki disiplinlerde de işe yarar.
Bu veya oluşturulacak daha uygun bir listeyi adaylar da önceden bilirse, davranışlarını buna göre uyarlarlar. Zira şu anda birçoğu puan toplama peşinde.
Bu vesileyle Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında çıkan 7033 sayılı kanunun yükseköğretimle ilgili maddelerine (13-25, 31-32, 62) de dikkatinizi çekmek isterim.
Hürmetler
NOT. Puan şartlarını doldurmak başvuru için gerek şart olup, eser aşamasından geçmek/atanmak için yeter şart değildir . Adayın çalışmalarının niteliğinin (kalitesinin) itina ile ölçülmesi gerekmektedir. Başvuru dosyası hakkında kanaate varırken, adayın yeterliliğini ve eserlerinin niteliğini ölçmek maksadıyla aşağıdaki sorular dikkate alınmalıdır. Puan şartlarını dolduran adaylar için yapılan bu ölçümde çalışmaların sayısı ve puanların çokluğu dikkate alınmaz . Eserlerin niteliği ve çalışmalarda gösterilen samimiyet esastır.
* Adayın yayınları gerçek bir hakem sürecine sahip dergilerde mi yayımlanmış?
* Ölçütleri sağlamak için yaptığı yayınların tümü ücretli yayın mıdır?
* Adayın sunumları ticari nitelikli toplantılarda mı yoksa samimi araştırmaya yönelik toplantılarda mı yapılmış?
* Adayın araştırma projeleri samimi bir arayış ve heyecanın ürünü mü yoksa kuru akademik projeler midir?
* Adayın çalışmaları için sarfettiği emek kayda değer mi?
* Adayın konuşmaları davetli mi ücretli midir?
* Adayın makalelerinde bilime hakikaten özgün bir katkısı olmuş mu?
* Adayın yayınları okunmaya değer mi?
* Adayın dosyası, yayınların ı yapay bir şeki lde artırmaya çalıştığı izlenimini veriyor mu? Yayınlarında nitelik yerine miktarı mı öncelemiştir?
* Adayın ald ığı atıflar ın niteliği nedir? Adaya atıf veren akademik çevrelerin niteliği nedir?
* Adayın çalışmalarının evrensel yönü nedir?
* Adayın çalıştığı sahadaki liderlik ve öncülük potansiyeli nedir?
* Adayın yerel bilim ve toplum hayatına hakiki ve samimi katkıları olmuş mudur?
* Adayın eğ i tim çalışmalarının n iteliği nedir?
* Adayın b eyan ettiği h aftalık ders yükü, verdiği derslerin niteliğine halel getire bilecek sınırların üst ünd e midir?
* Aday doktora talebesi yetiştirecek düzeyde midir?
* Aday tüm akademik kariyerini aynı kurumda mı geçirmiştir?
* Adayın eğitimini ve akademi k hayatını geçirdiği kurumların genel niteliğ i nedir?
* Adayın bağımsız araştırma potansiyeli nedir? Doktora konusu çerçevesinden çıkabilmiş midir?
* Adayın dahil olduğu akademik çevrelerin niteliği nedir? Bu çevrelerin e vrenselliği hangi seviyededir?
* Adayın yurtdışı tecrübesi nedir?
* Adayın ilişkide olduğu uluslara sı akademik çevrelerin niteliğ i nedir?
* Adayın çalıştığı disipline genel hakimiyeti nedir?
* Adayın lisans ve lisans üstü eğitimci potansiyeli nedir?
* Adayın araştırma faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır ? Nedir?
* Adayın e ğitim fa aliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır ? Nedi r?
* Adayın kayda değer bir topluma erişim faaliyeti var mıdır ? Nedi r?
* Adayın kayda değer bir idari becerisi ve akademik orga n izas yon faaliyeti var mıdır ? Nedi r? Bu organizasyonların niteliği nedir?
* Adayın akademi-sanayi işbir liğ ine sam imi bir katkısı olmuş mudur? Nedir?
* Adayın tekno loji üretiminde hakiki ve samimi bir katkısı var mıdır? Nedir?
SÖZÜN ÖZÜ : Yetiştir mesi için çocuğunuzu emanet eder misiniz?
--
A. M. Uludag
http://math.gsu.edu.tr/uludag/
_______________________________________________
Turkmath mailing list
Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
_______________________________________________
Turkmath mailing list
Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
BQ_END
_______________________________________________
Turkmath mailing list
Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20170701/ae863849/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list