[Turkmath:2324] Re: jüriler
Hüseyin Eğinç
huseyin.eginc at gmail.com
Sat Jul 1 21:23:50 UTC 2017
Yüksek öğrenimde, eğitim ve öğretim . . . inşallah / maşallah teraneleri
ile semaya havale edilmiş ise . . . neden tartışılır ki bu kurumlarda
ki eğitim ve öğretim . . .
İnşallah . . .takdirini kullanan bir akademisyende . . . pozitif bilimler
. . . semavi gücün takdirine terk edilmiş . . . onun yetisine bırakılmış
olmuyor mu . . .
1 Temmuz 2017 23:57 tarihinde Zafer ERCAN <zercan at ibu.edu.tr> yazdı:
>
> Bulunduğum universitede ne dediği hiç mi hiç anlaşılmayan, anlaşılsa bile
> yanlıştan kurtulayamacak doktora tezi ''basariyla'' gecti.
>
> Ornegin tezde gecen, ''accumulation point''in ne demek oldugu yaklasik iki
> yildir ogrenilemedi.
>
> Tezin bir cok ''teoreminde'' topoloji ifadesi gecmesine karsin, ''topoloji
> nedir?'' sorusuna verilen yanit ''biz topolojiyle ilgilenmedik'' di.
>
> Hicbir soruya yanit verilmedi.
>
> Doktora jurisinde yer alan Prof. Ali Aral, bu durumu ''hepimiz bu
> asamalardan gectik. Duzelecek insallah'' diyerek bizleri rahatlatti.
>
> Doktora derecesini alan sahsa, ''sen kisa zamanda profesor, rektor, YOK
> uyesi olabilirsin, senin gibi onlarca doktora ogrencisi yetistirsin,
> docentlik sinavlarinda juri uyesi olursun, yuzlerce yayinin, cok satan
> kitaplar yazarsin ve bunlar uzerinde akademik tesvikler
> alabilirsin, ama matematci olamazsin'' gorusumu iletmez zorunda kaldim.
>
> Bu durum sadece bagli oldugum universitede yasanan istisnai bir olay
> degildir, hemen hemen butun universitelerde durum budur.
>
> Arastirma kultur yerlesmedigi surece olmasi gerekenlerinin yazilmasi
> yetmez. Sahtekar dergiler, dergilerin taa baslarinda
> ''etik kurallari'' yaziyor.
>
> Daha neler neler...
>
> ZE
>
>
>
>
>
> ------------------------------
> *Kimden: *"Hüseyin Eğinç" <Huseyin.Eginc at listweb.bilkent.edu.tr>
> *Kime: *"bekir barıs" <bekirsamibaris at listweb.bilkent.edu.tr>
> *Kk: *"tmd-uye" <tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr>, "Muhammed Uludag" <
> muhammed.uludag at listweb.bilkent.edu.tr>, "turkmath" <
> turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
> *Gönderilenler: *1 Temmuz Cumartesi 2017 22:11:58
> *Konu: *[Turkmath:2322] Re: jüriler
>
> Kadro ve ünvan atamaları için belirlenen, kayda alınan kriterler . .
> .mükemmel de . .
>
> Bu kriterler ile uygulamalar acaba kriterler aynı mükemmellikte mi ? .
> . .
>
> Bence . . yüksek öğrenim kalite ve akademisyen güvencesinin; . .
>
> özünü de . . global kalitesini de belirleyen esas kriter bu . . .
>
> Bu kriterler belli ki bir akademisyenler müştereği olarak hazırlanmış . .
>
> Uygulayıcısı acaba kimler . . .
>
> Yine akademisyenler mi. . .
>
> Yoksa . . .
>
> Muktedirlik iddiası içinde olan siyasiler mi. . .
>
> Varsa burada bir düğüm. . .
>
> Öncelikle . . .
>
> Geçlerin öğrenim kalitesine gönül veren akademisyenlerin el birliği
> ile bu düğümü akademilere ve akademisyenlere yakışır nitelik tevazu ve
> vakar içinde çözmeleri gerekir diye düşünürüm . . .
>
> İşte o zaman . . . yüksek öğrenimler . . .
>
> Global saygınlık ve takdir ile . . . ülkemin gençlerinin ve ailelerinin
> güvenini kazanırlar . . .
>
> Aksi halde her uğraşı nafilenin ötesine geçemez . . .
>
>
>
>
> 1 Temmuz 2017 20:45 tarihinde bekir barıs <bekirsamibaris at listweb.
> bilkent.edu.tr> yazdı:
>
>> Sayın Muhammed Uludağın yazdıkları çok güzel. Fakat "Jürilerin
>> ayarlandığını" düşünürsek , en güzel kriterlede işe yaramaz.
>>
>> Bence kalitenin artmasını istiyorsak Lisansüstü eğtimin tamamen revize
>> edilmesi gerekiyor. Doktora programı açmak çok kolay olmamalı. Doktora
>> yeterlik sınavları ülke genelinde belli bir standard da olmalı. Gerekiyorsa
>> bu sınavlar ulusal çapta yapılmalı.
>>
>> Bekir.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> 2017-07-01 10:35 GMT+03:00 Muhammed Uludag <muhammed.uludag at listweb.
>> bilkent.edu.tr>:
>>
>>>
>>> Değerli meslektaşlarım,
>>>
>>> Geçenlerde kadro ve ünvan başvurularında ``puan yerine nitelik nasıl
>>> öncelenir" diye konuşurken, jüri üyelerine yönelik bir rehber hazırlama
>>> konusu gündeme geldi. Aklıma gelen bir kaç hususu aşağıda not ettim. Rapor
>>> yazan hakemlere bir fikir verebilir diye dikkatlerinize arz ediyorum. Belki
>>> matematik dışındaki disiplinlerde de işe yarar.
>>>
>>> Bu veya oluşturulacak daha uygun bir listeyi adaylar da önceden bilirse,
>>> davranışlarını buna göre uyarlarlar. Zira şu anda birçoğu puan toplama
>>> peşinde.
>>>
>>> Bu vesileyle Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında çıkan 7033 sayılı
>>> kanunun yükseköğretimle ilgili maddelerine (13-25, 31-32, 62) de
>>> dikkatinizi çekmek isterim.
>>>
>>> Hürmetler
>>>
>>> *NOT. Puan şartlarını doldurmak başvuru için gerek şart olup, eser
>>> aşamasından geçmek/atanmak için yeter şart değildir. Adayın çalışmalarının
>>> niteliğinin (kalitesinin) **itina ile ölçülmesi** gerekmektedir.
>>> Başvuru dosyası hakkında kanaate varırken, adayın yeterliliğini ve
>>> eserlerinin niteliğini ölçmek maksadıyla aşağıdaki sorular dikkate
>>> alınmalıdır. Puan şartlarını dolduran adaylar için yapılan bu ölçümde
>>> çalışmaların sayısı ve puanların çokluğu dikkate alınmaz. Eserlerin
>>> niteliği ve çalışmalarda gösterilen samimiyet esastır. *
>>>
>>> - Adayın yayınları gerçek bir hakem sürecine sahip dergilerde mi
>>> yayımlanmış?
>>> - Ölçütleri sağlamak için yaptığı yayınların tümü ücretli yayın
>>> mıdır?
>>> - Adayın sunumları ticari nitelikli toplantılarda mı yoksa samimi
>>> araştırmaya yönelik toplantılarda mı yapılmış?
>>> - Adayın araştırma projeleri samimi bir arayış ve heyecanın ürünü mü
>>> yoksa kuru akademik projeler midir?
>>> - Adayın çalışmaları için sarfettiği emek kayda değer mi?
>>> - Adayın konuşmaları davetli mi ücretli midir?
>>> - Adayın makalelerinde bilime hakikaten özgün bir katkısı olmuş mu?
>>> - Adayın yayınları okunmaya değer mi?
>>> - Adayın dosyası, yayınlarını yapay bir şekilde artırmaya çalıştığı
>>> izlenimini veriyor mu? Yayınlarında nitelik yerine miktarı mı öncelemiştir?
>>> - Adayın aldığı atıfların niteliği nedir? Adaya atıf veren akademik
>>> çevrelerin niteliği nedir?
>>> - Adayın çalışmalarının evrensel yönü nedir?
>>> - Adayın çalıştığı sahadaki liderlik ve öncülük potansiyeli nedir?
>>> - Adayın yerel bilim ve toplum hayatına hakiki ve samimi katkıları
>>> olmuş mudur?
>>> - Adayın eğitim çalışmalarının niteliği nedir?
>>> - Adayın beyan ettiği haftalık ders yükü, verdiği derslerin
>>> niteliğine halel getirebilecek sınırların üstünde midir?
>>> - Aday doktora talebesi yetiştirecek düzeyde midir?
>>> - Aday tüm akademik kariyerini aynı kurumda mı geçirmiştir?
>>> - Adayın eğitimini ve akademik hayatını geçirdiği kurumların genel
>>> niteliği nedir?
>>> - Adayın bağımsız araştırma potansiyeli nedir? Doktora konusu
>>> çerçevesinden çıkabilmiş midir?
>>> - Adayın dahil olduğu akademik çevrelerin niteliği nedir? Bu
>>> çevrelerin evrenselliği hangi seviyededir?
>>> - Adayın yurtdışı tecrübesi nedir?
>>> - Adayın ilişkide olduğu uluslarası akademik çevrelerin niteliği
>>> nedir?
>>> - Adayın çalıştığı disipline genel hakimiyeti nedir?
>>> - Adayın lisans ve lisans üstü eğitimci potansiyeli nedir?
>>> - Adayın araştırma faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
>>> Nedir?
>>> - Adayın eğitim faaliyetlerinde kayda değer bir başarısı var mıdır?
>>> Nedir?
>>> - Adayın kayda değer bir topluma erişim faaliyeti var mıdır? Nedir?
>>> - Adayın kayda değer bir idari becerisi ve akademik organizasyon faaliyeti
>>> var mıdır? Nedir? Bu organizasyonların niteliği nedir?
>>> - Adayın akademi-sanayi işbirliğine samimi bir katkısı olmuş mudur?
>>> Nedir?
>>> - Adayın teknoloji üretiminde hakiki ve samimi bir katkısı var
>>> mıdır? Nedir?
>>>
>>>
>>> *SÖZÜN ÖZÜ**:* Yetiştirmesi için çocuğunuzu emanet eder
>>> misiniz?
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> --
>>> A. M. Uludag
>>> http://math.gsu.edu.tr/uludag/
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Turkmath mailing list
>>> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>>> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>>>
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> Turkmath mailing list
>> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20170702/9b360fe8/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list