[Turkmath:2293] Re: [Tmd-uye: 1683] Re: Yaz okulu Duyurusu

ferit.ozturk at boun.edu.tr ferit.ozturk at boun.edu.tr
Wed Jun 21 09:44:46 UTC 2017

Herkese merhaba.

Geçen yıl düzenlenen TMD Analiz yaz okulunda ilk derste öğrencilere
nece ders dinlemek istediklerini sordum. Tahtaya kesinlikle İngilizce
yazmamı istediler. Çoğu kişi İngilizce konuşmamı istedi. Birkaç kişi
dersi İngilizce takip etmekte zorlanabileceğini söylediği için derste
Türkçe konuştum, tahtaya İngilizce yazdım.

Öğrencilerin bu taleplerinin temelinde (Ergün'ün de yazdığı gibi)
oradan çıkınca daha fazlasını okuyabilmek için hazırlıklı olma isteği
vardı. Kendi ifadeleridir, benim düşüncem değil.

Kuralların katı olmadığı ortamlarda (Matematik Köyleri, yaz/kış
okulları vs) her türlü yöntem deneniyor. Bir yandan da yabancı hocalar
tabii ki İngilizce ders yapıyor. Bu çeşitliliği gayet iyi buluyorum.
Matematik öğrenmek isteyen bunca öğrenci varken bu tartışma önemli ama
sanki ikincil.

Selamlar.
ferit

Alinti Ergun Yalcin <yalcine at listweb.bilkent.edu.tr>