[Turkmath:2295] Re: [Tmd-uye: 1683] Re: Yaz okulu Duyurusu

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Wed Jun 21 10:07:41 UTC 2017

Turgay'in elestirel yaklasimini ''sen de Robert kolejinde ingilizce egitim aldin, bak bu seviyelere geldin, demek ki ingilizce olmasi olumlu karsilik veriyor'' ya da ''Bilkent Universitesinde de yabanci ogrenciler var, bu gerceklik uzerinden ingilizce olmali'' uzerinden anlamaya ve yanitlamaya calisirsaniz hareket etmekte zorlanirsiniz.

Mete Soner, Almanya da derslerin ingilizce yapildigini biliyor olmasina karsin orada herkesin ingilizce bildigini de biliyordur. Rusya'da da rusca egitim yapiliyor!

Ingilizce bilmeden arastirma yapamama gercegeginin karsisinda asgari ucretle gecinen milyonlarca ailenin
ingilizce ogrenememe de gercegi var. Turkiye'ye ait olan Turk Matematik Dernegi'inin bu bu gerceklik uzerinden faaliyet yurutmesi gerekir. Bu dogrultuda duyarlilik gosteren Turgay Kaptanoglu'na tesekkur etmemek mumkun degil.

Ergun Yalcin ve Mete Soner'in bu konuya mudahil olmasi elbette yerinde olmasina karsin, ulkemizde matematik alaninda
kontrol edici sahtekarliklara sessiz kalmis olmalari da anlasilir degil.

Elbette elitizim, elit eğitim öğretim önemli ve olmazsa olmaz olabilir, ama kendimizi elitizm icersinde bogdurmanin, ahkam kesmenin geregi yok.

ZE