[Turkmath:2067] Re: [PROMO] Re: Mesaj kalabaligi ve Listenin islevsizlestirilmesi

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Wed Mar 8 07:02:31 UTC 2017

''Hayirsever vatandas '' modelinin esas alinmasi gerektigi, yenin yeni hayirseverlerin olmasi gerektigi konusulan bir ortamda
'' 'hayirsever' vatandas bende hic mi hic sempati uyandirmaz. surekli hayirsever yetistiren bir duzen yoksullugu da surekli olarak var yapar.'' diye yazmistim.

B. Coskunuzer, ''koy kahvehanesine'' benzetim uzerinden ''matematik yapilmiyor''u dert etmis. Bunu yaparken, koy hahvehanelerinin yerini sabanci, koc gibi universitelerin
aldiginda toplumun matematikte cigir acacagini saniyor. Bir kez degil bin kez yaniliyor.

Bir toplumda matematik yapilmayisinin arkasinda dogal olarak dusunce tembelligi ya da dusunme dusmanligi vardir; onun arkasinda da dogmatik yapilar, cemaatler vardir.

''Hayirsever vatandas'' modelinin yer aldigi toplumlarda matematik de yapilmaz. Yapilir gibi gozukmesine karsin, arkasindan gelen korkunc bir karanlik vardir, ayni ''hizmet hareketi'' ve digerleri gibi.

''Hayirsever vatandas'' modelinin hakim oldugu toplumlarda, ''horozlarda'' hedefini sasirir...

ZE