[Turkmath:3169] Fwd: keşke önceden haberim olsaydı... ben kendimi bilirim: rahat durmaz, mutlaka bir şeyler karıştırırdım!

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Thu Aug 9 14:52:02 UTC 2018

Selman Akbulut, 2 Ağustos twit inde:

"Yillardir TMD kaç Türk matematikçisini ICM konuşmacısı adayı gösterdi?

(onları uluslararasi komiteler seçer ama komitelerdeki ülke temsilcilerin
etkisi yabana atilmaz).

Son yirmi yıl içinde TR den onlarca kuvvetli matematikci yetişti,

TMD nin onlardan haberi var mi?"

4 sene önce ICM 2014 Seul de Cem Yalçın Yıldırım davetli  ve İlhan İkeda
section konuşmacısı idiler.

Yukardaki twiti okuyuncaya kadar ben ICM davetli konuşmacılarının
 gösterilen adaylar arasından seçildiğini bilmiyordum.

türk ve dünya matematiğini yakından takip eden bir matematikçimiz le bu
konuyu dün telefonda konuşurken şu hususta hem fikir kaldık:

en azından son 2, hatta son 3  ICM toplantılarında, demek ki geriye giden
12 sene zarfında, Selman Akbulut'un ICM e en az bir defa davetli konuşmacı
olarak davet edilmesi gerekirdi.

belki başka matematikçilerimiz de var bunu hak eden ama benim aklıma şu an
ilk gelen SA dır.

Selman'ın kendi bölümünün veya amerikada birilerinin bunu yapmayacağı
kesin!

Clifford Lectures
<https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fselmanakbulut.com%2Ftulane.pdf>da
başına gelenleri okuduk..

Gerisi de bizim ayıbımız diye düşünüyorum..