[Turkmath:2762] ICM18 kongresi ve satelit konferans WM^2

tanbay at boun.edu.tr tanbay at boun.edu.tr
Sat Feb 3 08:17:28 UTC 2018

Değerli Matematikçiler,

sizlere 31 Temmuz 2018 tarihinde yapılacak
birinci Dünya Kadın Matematikçiler
Buluşmasını (WM^2) hatırlatmak için yazıyorum.
Ağustos ayında Rio'da gerçekleşecek
Dünya Matematik Kongresi'nin (ICM18)
satelit konferansı olan WM^2 için başvuru
süreci başlamış durumda ve 31 Marta kadar açık.
Maddi destek talebinde olanların 28 Şubata kadar
süresi var.

https://www.worldwomeninmaths.org/

https://www.worldwomeninmaths.org/registration

Matematik Poster Sunumları dışında, Kadın Matematikçiler
ile ilgili data çalışması, yapılmış veya yapılacak
faaliyetlerle ilgili poster sunumları yapmak imkanı
da olacak.

Dileğim, kadın matematikçilerimiz başta olmak üzere
Türkiye'den katılımın yüksek olması.

Dünya Matematik Kongrelerine her seferinde daha çok
matematikçimizin katılması, Yalçın Yıldırım'ın
davetli konuşmacı olmuş olması çok önemli gelişmeler oldu.
İleride ödüller de almış bir ülke olacağımıza eminim.
Bildiğiniz gibi Türk Matematik Derneği, 1960 yılından beri
üyesi olduğu Dünya Matematik Birliği'nde (IMU) 2016 yılında
İkinci Gruba yükselmiş, ve bu sene Kongre öncesi
yapılacak Genel Kurulda ilk defa olarak bir değil iki
üye ile temsil edilecek. Genel Kurulda pek çok konunun
tartışılması yanında ICM22 kongresinin yapılacağı yer,
Paris ve StPetersburg arasında oylanıp karara bağlanacak. Hem
Brezilya, hem Fransa, hem Rusya'yı temsil eden dernekler,
kongrelerin şimdiye kadar düzenlendiği ülke dernekleri
gibi IMU'da Beşinci Grup üyesi olup, beş temsilciyle
temsil ediliyorlar. Darısı başımıza :)

2018 yılının ülkemiz matematiği açısından çok başarılı
geçeceğine inanıyor, hepinize bu vesileyle barış ve
huzur dolu bir yeni yıl diliyorum,

Betül Tanbay
WM^2 düzenleyicisi olarak

Alinti tanbay at listweb.bilkent.edu.tr