[Turkmath:2733] Re: [Tmd-uye: 1967] Re: CB nin: "Cumhuriyet tarihinde bilimle, bilimsel çalışmalarla, araştırmayla, gelişmeyle en yakından ilgilenen Başbakan ve Cumhurbaşkanıyım"

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Sat Jan 13 07:30:47 UTC 2018

15 Yıldır henüz daha . . .

ilk ve orta   öğretimin nasıl olacağı,

Liselere nasıl hangi kıstaslarla öğrenci   kaydedileceği.

Lise müfredatının nasıl olacağı . . .

Üniversite geçiş ve yerleştirmelerinin nasıl olacağı . . .

Meslek liselerinde ergenlerin nasıl mesleğe yönlendileceği . .

Ülkenin   teknisyen   ve meslek elemanlarının nasıl yetiştirilip meslek
eleman  açığının nasıl giderilebileceği . .

Üniversiteler deki akademik eğitimin. . .hiç değilse Avrupa  ve Rusya da
tercih edilir  hale getirilmesi .

gibi . . .temel eğitim konularını çözememiş . . .

ilk orta lise yüksek öğrenim . . .  akademik ve lisans üstü eğitimi
tamamen   siyasete ve siyasetçiye  terk etmiş . . .

Bunun neticesi de . . .günümüzde . . .

bir ton mal ihraç bedeli ile . . .  ancak bir tek cep telefonu ithal eder
hale gelmiş . . .

Bir ülkede . . . cim başkanı çıkıp ta  . . .

*"Cumhuriyet tarihinde bilimle, bilimsel çalışmalarla, araştırmayla,
gelişmeyle en yakından ilgilenen Başbakan ve Cumhurbaşkanıyım"   *demiş se
eğer,

 Üniversitedeki akademisyenlerin yapacağı . . .bu söylemin doğruluğunu
irdelemek değil . . .

En üst bağımsız eğitim kurumlarının mensupları olarak . . .  doğru ve
çağdaş  eğitimin nasıl olmasının araştırma ve tespitlerini yapıp . . .
.gelişmiş ülke örneklemeleri ile   cim başkanına  çıkıp . . .

*Aman efendim . . .*

*sizin yakın ilginiz sayesinde  siyasete teslim  edilen  ülkemizdeki
eğitim  in geldiği   yer bu son durak . . .*

*Kaliteli ve bilimsel eğitim olmazsa teknoloji olmaz . . . Sanayi
 kullanılan makinalar yönüyle dışa bağımlı olur . . .neticesinde *

*bir ton sattığımız mal ile  ancak bir cep telefonu alabilir   hale geliriz
.. .*

*ülkemizin her sene dışa sattığı malların tonajları artarken satım
bedelleri düşüyor . . .*

*dışardan ithal edilen malların tonajları düşerken ödenen ithal bedelleri
artıyor . . *

*Ülkemiz insanı adeta  evrensel  hamal durumuna getiriliyor . . .*

*Bilim ile gerçekten ilgileniyorsanız   eğer . . .*

*Bilim insanının siyasete girmesini istemediğiniz gibi . . .Bilime eğitime
de siyasetçinin girmesine müsade etmeyin . . *

*Eğitim ve bilimi  bilim kurumlarına bilim insanlarına bırakın . . . *

*Teoloji ile bilimi birbirinden ayırın . . .*

*Eğitim kurumlarının kafasını   inanç ile din ile karıştırmayan . . .*

*Bırakın bilim insanı evinde kalbinde yaşasın inancını  dinini . . .*

*bilim insanını . . .  inancı  ile    değil . . . .ürettiği ulaştığı bilgi
ve teknoloji ile ölçün tartın değerlendirin . . .*

*Bilim insanının ürettiği bilginin   hiç bir zaman   yerli olmaması nı
isteyin . . . üniversal olabilecek bilgilere ulaşılmasını . . isteyin . . .*

*şekli,nde nazik ve saygılı ifadeler ile . . .*

*Cim başkanı dahil siyasetin ve siyasetçinin eğitimden ve akademik
kurumlardan ellerini çekmesini istemeleri gerekir diye düşünürüm . . .*

13 Ocak 2018 09:00 tarihinde Ali Yazıcı <ali.yazici at listweb.bilkent.edu.tr>