[Turkmath:2743] Berkeley'li araştırmacı karısı çıktı!

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Sun Jan 14 19:09:08 UTC 2018

https://bilimvegelecek.com.tr/seytanla-mucadele-etme-uzmanlari-universiteleri-isgal-etmistir/

linkinde yer alan yazı, ''milli ve yerli üniversitenin'' formatını anlatıyor. Yazının son alt başlıgı
''Berkeley'li araştırmacı karsı çıktı''. Bu da ''milli ve yerli''.

Bazı batı ülkelerinde profesörlük kadrosuna birinin atanabilmesi için birimde yer
alan bir profesörün ayrılması gerekiyormuş. Böyle bir uygulama allahtan bizde yok. Olsaydı,
''profesörlere seri suikastların düzenlenebileceği'' öngörülüyor. Bu durumun gerçekleşmesi
durumunda, yargı suikasta uğrayan profesör için ''o da emekli olsaydı'' bakış açısıyla suikastı
düzenleyeni ''mağdur'' ilan edebilir ve hiçbir ceza almayabilirdi. Bu arada ''milli hukuk''un nasıl olması
gerektiğini tanımlayarak, aradan çıkartmış olduk.

Sınavlarda kopya çekilmesini engelleyebilmek için yaptığım iki küçük sınavda öğrencilere sınav
kağıtlarına adlarını yazmamaları söyledim. İyi de oldu, öğrenciler daha iyi bir şekilde bilgilerini
kağıda aktarabildiler. Tabii bu durumda değerlendirme sorunu ortaya çıktı, bakalım nasıl olacak.
Kahrolsun Sınavlar.

Türkiye'de akademik çöküntünün iki nedeninden biri, bir komutla ''el pençe sıralanan öğretim elemanları'',
diğeri ise ''Etliye sütlüye bulaşmayan aristokrat bozuntuları''dır.

ZE