[Turkmath:3005] Re: hala karar veremedim: ben mi yoksa mehmet can mı sizi daha çok eğlendiriyor?

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Thu May 3 18:07:20 UTC 2018

Komunizm   . . .  M.Ö 6000 li yıllarda insanlık   tarihindeki ilk
yerleşikler olan çatalhöyük yerleşkelerinde insanlık ile tanıştı . . .

M.Ö 3500 - 0   arasında Zersdüşt inancı ile pekişti . . .

M.Ö 1500   lerde üçüncü Zerdüşt ile kurumsallaşıp ritüelleri oluşturuldu .
. .

Ancak  insan egosu ile yakın ilişkileri olup . . .  talan ve gasp ile güce
ve refaha kolay erişime ulaşan haramilerin  . . .baskı  ve tehditleri
sonucu . . .

Kurumsallaşmaya başlayan haramilik . . . zaman için de . . . kapitalizmin
proto tipi olan . . .

köle tabanlı  dere beyliklerini  . . .sermaye sahiplerini oluştururdu   . .
.

Bunların baş düşmanları neydi  . . . . köle ve toprağın sahiplerinden
alınması . . .insanlığa dağıtılması idi . . .

Bunu gören kapitalizmin   prototipleri  olan . . .

Çatal höyük yaşamını . . .dirseklerken . . .Zerdüştlüğü . . .sami dinlere
boğdurdu. . .ve

İnsanlık ile var olan komünizm . . .  Zerdüşt dini   sıfırlı yıllarda  İsa
dini yapıcıları  ve Muhammed tarafından   yıkılmaya çalışıldı . . .

Bu yıkımlarda . . .Zerdüşt öğretilerinin bir kısmı semaya bağlı dinler
tarafından yutulurken . . .bir kısmı ile mücadele edildi. . .Bu mücadele
günümüzde dahien amansız haliyle devam etmektedir. . .

İnsanlığın oluşumu ile beraber   Çatal höyük doğup   . . . Kafkaslarda
 felsefi leşip ritüel leşen komün yaşam . . .haramiler tarafından neden
yıkıl dı. . .

Saraysız ( yani yöneteni olmadan )  . . Mabetsiz ( yani inançsız  ama rol
modelleri olan toplum ) Komün yaşamı   . . .

3500 sene süre gidip daha sonraları  .

İnsanı birbirine kırdıran iyilik ve kötülüğün yok edilerek . . . insanları
. . .

Hava . . .su . . .ateş . . ve toprak sahiplenilemez . . .müşterektir . .

İnsanlar bu değerlerden müşterek istifade ederler .. .iştirak edenlerce
nema paylaşılır . . .

Felsefesiydi . . .

İyi insan kötü insan olamaz . . .insan  asla kötü olmaz . . . Kimse ben iyi
insanım diyemez . . .

her   kes insandır . . . insan için çalışır . . .insan için üretir . . .
paylaşır . . .uygarca anlaşır uzlaşır . . .

Refah ve cennet yaşamı işte budur . . .

Ben iyiyim . . .o kötü diye . . .iyilik ve kötülüğü diriltir seniz . . .
Göklerdeki büyük tanrının gtörüntü ve tecellisi olan bu dünyayı
sahiplenmeye kalkarsanız hayatınız cehenneme döner cayır cayır yanarsınız .
. .  bu güzel dünya  ile cehennem arasında ki bağ işte bu kadar ince bir
köprüdür . . .

Bu köprünün dünya kısmında  güzel hayat sürmeniz   ancak insan gibi
davranıp . . .  insanlık için çalışıp üretip uzlaşıp anlaşıp paylaşmaktan
geçer . . .der  Zerdüşt . . .

İşte bu dur gerçek komün yaşamı . . .komünistlik değildir aslında . .
.yokturd öyle bir şey . . .

İşte Kapitalizm in öncüleri haramiler ve derebeyleri . . .önce . . .

Bu çatalhöyük yaşamı ile Zerdüşt felsefesini kısmen yutup kısmen de yok
etmeye çalışıyorlar . . .

Aslında Komün yaşamı  insani ve ilk insan yaşamıdır . . .

Komünleri yıkıp Kapital düzeni kuran haramilerin nesilleri empeyal
olabilmek çin . . .

Karl marks a . . . zenginlik ve bir asil zengin ingiliz leydisi vererek . .
.

Kapitalin kölesi  olan işçileri . . ,isyan ettirmeden daha verimli ve
sermayenin tükenmez kaynağı olarak kullanma yolları nı yazdırdılar . . .

Komünizmin kurgusu da senaryosu da   Kapital sahiplerince   yazılmıştır . .
.

Asıl enstrüman olan . . .kooperatif sendika ve dernekleşme ile komüniz mi
  kendi  içinde eritip sistemi korurken . . .. . .

Bu inceliği göremeyen bazı aklı evveller .  Çarlık başta olmak üzere . .
.bu işçi oluşumlarına izin vermediler . . . Çin gibi  okuyanı az olan
ülkeler de   bu anlaşılamadığı için Devlet rejimine ve despotik yapıya
dönüştürüldü . . . .köleleliğin en acımasız örnekleri haline geldiler . .
.

3 Mayıs 2018 11:02 tarihinde Mehmet Can <Mehmet.Can at listweb.bilkent.edu.tr>