[Turkmath:3297] Re: İbrahim Dibağ'ın vefatı

Ergun Yalcin yalcine at fen.bilkent.edu.tr
Sun Oct 7 19:10:35 UTC 2018

İbrahim Dibağ Türkiye’nin yetiştirdiği en önemli matematikçilerinden biridir.
1987 yılından sonra emekliliğine kadar Bilkent Üniversitesinde çalışmıştır.
Bilkent Üniversitesi Matematik bölümünün kuruluşunda büyük emeği vardır.
Türkiye’de Cebirsel Topoloji alanınında çalışan ilk matematikçilerden biridir.
Bu alanın Türkiye'de gelişmesinde katkısı büyüktür. Ben Bilkent’te mühendislik
öğrencisiyken İbrahim hocadan cebirsel topoloji dersi almıştım ve o şekilde
matematikçi olmaya karar vermiştim. Bize dersi anlatmaz bizim herşeyi anlayıp
ona anlatmamızı beklerdi. Üzerine zor sorular sorarak bize okuyup öğrendiklerimizi
de sorgulatırdı. O şekilde kendisinden çok şey öğrendik. O yıllarda mühendislik öğrencileri
arasında bir efsaneydi kendisi. Hakkında çok hikayeler vardır. Benim gibi birçok gencin
matematikçi olmasını sağlamıştır o yıllarda. Üzerimizde emeği büyüktür. Allah rahmet eylesin.
Ailesine sabırlar diliyorum.

Ergün Yalçın