[Turkmath:3298] Re: İbrahim Dibağ'ın vefatı

onder at metu.edu.tr onder at metu.edu.tr
Mon Oct 8 07:23:47 UTC 2018

Değerli hocamız İbrahim Dibağ’ın vefatını pek çoğumuz gibi ben de çok
gecikmiş olarak öğrendim. Üzüntüm çok büyük oldu, çünkü matematik
açısından beni çok etkilemiş hocalarımdan birisiydi. ODTÜ de ders
verdiği yıllarda bazı derslerde onun öğrencisi oldum. Ama asıl
etkileşimimiz doktora sonrasında ben yurda döndükten sonra başladı.
Beni çok güzel problemlerle  tanıştırdı ve bunların daha sonraki
yıllarda ilgi alanlarımın merkezine yerleşmesinde büyük rol oynadı.
Cebirsel Topoloji, Cebirsel Geometri, Diferansiyel Geometri ve Cebir
alanlarında matematiğe önemli ve derin katkılar yaptı. Bazılarını
okumak ve çalışmak fırsatı bulduğum makalelerindeki kuvvetli teknik,
yaratıcılık düzeyi ve mükemmellik anlayışı çok etkileyici idi.
Kendisinin bu konularda çalışan başka arkadaşlarımız üzerinde de
kalıcı etkileri olduğunu biliyorum. Türkiye’de Cebirsel Topoloji’nin
yerleşmesi ve gelişmesindeki rolü çok büyüktür. Yalnız ve içine kapalı
yaşamı nedeniyle Türkiye’deki bilim camiası  onu çok fazla tanıyamadı.
Sonuçta değeri yeterince anlaşılamamış bir büyük yıldızı daha
kaybettik. Onu hep minnet ve saygıyla  hatırlayacağım. Matematik
camiasının başı sağolsun.

Turgut Önder

Alinti ferit.ozturk at listweb.bilkent.edu.tr