[Turkmath:3227] Re: Üniversitelerimiz rekabetci mi?

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Fri Sep 21 07:31:30 UTC 2018

Bekir Barış Hocanın dediklerini Selman senelerdir  öne getirir ve TR de
üniversitelerin uluslar arası seviyede accreditation yapılmasına (ODTÜ de)
Selman ön ayak olmuştur. Daha sonraki yıllarda çok başarılı bir öğrencisi /
ortak çalışanı için ODTÜ de verdiği  (başarısız) bir mücadeleyi zamanın
dekanı vasıtası ile ben de yakından bilirim.
Bekir Hoca' nın bahsettiği ahbap-çavuş ilişkileri yanında maalesef
üniversitelerimize siyasetin de dibine kadar girdiği hepimizin malumudur
ama şu ana kadar hiç bir Türkiye Üniversitesinde çalışmamış Selman bunları
idrak edemez, kısacası bu işler tahminlerden çok daha karışık ve
komplekstirler.
Son gelişmeler (Bursalı yazıları) gösteriyor ki artık herşey için çooook
geç...
Bir zamanlar Ertuğrul isimli bir Kültür Bakanı vardı, ona bir umut olarak
bakılırdı.
Şimdi bir Milli Eğitim Bakanı varmış, umut O imiş.
Ben umutsuzum arkadaşlar!

Bu arada belirteyim: Selman'a devlet veya vakıf üniversitelerinden değil
bir teklif gelmesi, yakın geçmişte sabatikalını memleketinde geçirmek
istediğinde bile Selman bütün kapıların kendisine kapalı olduğunu  bizzat
görmüş birisidir. Bu hususu GSU dan Muhammed Uludağ ve 7 Tepe den Hasan
Gümral iyi bilirler.
Belki de Selman'ın tek Türkiye umudu RTE dir, (bu da bizim ayıbımız olsun!).
Bunu da belki en iyi Muhammed bilir..
y.a.