[Turkmath:4061] Re: [Tmd-uye: 2658] TMD başkanlık seçimi

Can Ozan Oğuz canozanoguz at gmail.com
Mon Aug 12 18:03:29 UTC 2019

         Sevgili Bekir,
    Ben de benzer sorular taşıyorum, tam anlayamadığım sebeplerle TMD'nin
etki alanı ve gücü, örneğin AMS'e göre çok daha az. Bunda maddi kaynakların
da etkisi vardır, insan gücünün de etkisi vardır, yönetimin de etkisi
vardır diye düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla TMD'nin üye sayısı az(800
civarında), aktif aidat ödeyen üye sayısı oldukça az(250 civarında), yıllık
aidatı çok düşük, 50-60 TL gibi bir şeydi. Asıl geliri de bu. Onun dışında
bir takım kişi ve kuruluşlar ile konuşup daha ciddi bir bağış alınmış MAD
projeleri için. Devlet'in ve TÜBİTAK gibi kurumlarının kaale aldığı bir yer
değil. Matematik araştırmacılarını öncelikli olarak bir araya getirmek
isteyen bir dernek, belki matematik öğretmenleri, eğitmenleri gibi bir
kesimi de bünyesine dahil etmeye çalışsa çok daha büyüyebilir.

 Derneğin çalışanı yok diye biliyorum. Sadece kurul üyelerinin kararlar
aldığı, dışarıdan bir etkinlik düzenlemek isteyenlere de destek verilen bir
yer anladığım kadarıyla. Kendi fiziksel yeri yok, Sabancı Üniversitesi'ne
ait bir yer kullanılıyor. Oraya gidince kapıdaki görevliler ile muhattap
olup dönülüyor. Çalışan bir sekreteri yok. Düzenli olan çıkardığı Matematik
Dünyası dergisinin kemik kadrosu yok, sadece gönüllülük üzerinden
çalışıyor. İnternet sitesi ile kim ilgileniyor bilmiyorum. Derneğe yeni
üyeler katmak için düzenlenen etkinlikler varsa duymadım, üniversitelerle
ve öğrencilerle bir ilişkisi yok. Sosyal medya hesapları yok. Yani
matematikçilerle ve matematiğe ilgi duyanlar ile iletişim için etkin bir
aracı yok. Böyle konularla ilgilenip derneği geliştirmek için çalışacak
maaşlı pozisyonlar yok. Kısacası benim anladığım kadarıyla, derneğin
çalışanı yok.

    AMS'in olduğu ülkede hem matematikçi sayısı çok daha fazla, hem bu
sektörde dönen para miktarı çok daha fazla(örneğin üniversiteler, doktora
programındaki öğrencileri otomatik olarak üye yapıp parasını kendi
ceplerinden karşılıyorlar), hem kitap basıyorlar ve bu kitapların alıcıları
var,vs. Türkiye'de kaç matematikçi var bilmiyorum, bir yılda doktora
programları ile kaç öğrenci yetişiyor, bunu da bilmiyorum. Yani en iyi
gününde bile TMD'nin hacmi AMS ya da EMS'e göre çok daha küçük kalacaktır.
Buna rağmen, potansiyelinin şu andakinden çok daha fazla olduğuna da
inanıyorum.

     Selamlar ve sevgiler,
       Can Ozan

bekir barıs <bekirsamibaris at listweb.bilkent.edu.tr>, 12 Ağu 2019 Pzt, 15:15