[Turkmath:4021] Re: [PROMO][Tmd-uye: 2646] birgüzel hikaye... ben paylaşmazsamsenpaylaşmazsan nasıl bileceğizneler var matematikdünyamızda.....

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Thu Jul 11 15:07:38 UTC 2019

Öklid'in elemanları kitabının çevirisi müthiş bir değer. Sinan hocanın emeğine sağlık. TÜBİTAK'ın da adam gibi bir projeye destek verdiği anlaşılıyor.

Bu tür eserleri yapan yazarların yaşamları merak konusu olur, dikkat çeker. Aşağıda verilen yazıda Mamak vurgusu ısrarla yapılmış ama o dönemde mamakla özdeşleşmiş siyasal eylemlere hiç yer verilmemiş. Sinan hocanın Mamaklı mı yoksa Mamakda mı oturduğu pek anlaşılmıyor. Bir diğer konu ise, Sinan hoca Darüşşafaka da lise eğitimini almış. Bu okula o dönemde yetimler gitmiyor muydu?

ZE