[Turkmath:3688] Halim Doğrusöz ün ardından (Uluğ Çapar)

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Tue Mar 12 13:51:42 UTC 2019

Sevgili Yılmaz,
Bugün sadece tek bir gazete (Hürriyet) in ücra bir köşesinde Halim
Doğrusöz'ün
oğlunun çalıştığı bankanın ilanından Halim Beyin vefatını büyük üzüntü ile
öğrendim.
Halim Bey Hocam da olmuştu. Tek bir ilanın çıkması da büyük vefasızlık ve
ilgisizlik.

1965 te TÜBİTAK bünyesinde kurduğu Türkiye'nin ilk OR Ünitesinin 5
elemanından biri idim:

Yüksek İnşaat Mühendisi Uluğ Çapar
Yüksek İnşaat Mühendisi Barış Kendirli
Tekstil Mühendisi ve İşletmeci Emin Gezen ( İsviçre'de yerleşik
WHO dan malulen emekli)
Muhiittin Oral (İşletmeci, şu anda Yeditepe Üniversitesinde emeritus
profesör)
Çelik Parkan (yüksek Makine Mühendisi (İTÜ), (Şimdi yurt dışında çalışıyor).

Halim Bey 1925 doğumlu idi ve çok sağlıklı bir yaşlılık dönemi geçiriyordu.
Yakınlarda Facebook'ta doğum günü ilanını görüp "Sevgili Hocam " diye
bir mesaj attım, cevap alamadım. Belki hastaydı o sırada da cevap veremedi.

Matematik dünyamızın başı sağ olsun.

Uluğ ÇAPAR