[Turkmath:3723] bir pazar yazısı... bilhassa genç meslektaşlarım için:

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sun Mar 24 09:50:53 UTC 2019

Sevgili genç matematikçi ve fizikçi arkadaşlarım:
Biliyorum zamanınız çok kıymetli, matematik harici laga-luga ya vaktiniz
yok.
*Turgay Kaptanoğlu* gibi arkadaşlarıma defalarca  söylediğim gibi
"*delete me! when you see me on the screen...*".
Ben sizlerin abiniz yerinde olmalıyım ama benim de kendi abilerim var:
*Timur Karaçay, Uluğ Çapar, Mehmet Koca, vbg..*.
ve ben onlara karşı yükümlüyüm, onlara verilmiş sözüm var:
akademik hayatımda bildiklerimi ve yaşadıklarımı yazmak...
*Atatürk* ne demiş: *"Tarih yazmak, tarih yapmak kadar mühimdir".*
Ismarlama yazı yazamayacağım gibi,
bir yazının yazılma zamanı geldiyse artık kendimi tutamam!
Yazılmış bir yazı paylaşılmazsa neye yarar?
Benim de sizlerden başka kimim var?

Bu pazar sizlerle dün mühim bir matematikçiye yazdığım bir mektubumu
paylaşacağım, ekte, (bilirsiniz, benim yazılarım resimsiz olmaz!...)
Not: nerede mavi yazı görürseniz bilinki altında cevher var... tıklamayı
ihmal etmeyin!
*Dr. Arthur Ogus, Univeristy of California at BerkeleyCommittee Chair, AMS
Committee on HumanRights of Mathematicians
<https://math.berkeley.edu/~ogus/>*

Bu arada Arthur Ogus dan cevap geldi ve
resimlerden beni hatırladığını, Selman olayına da bakacağını söyledi.
Gelin size bir yaşanmış olay daha anlatayım:
Biliyorsunuz Betül Tanbay da Berkey den.
Sanırım bizzat kendisi Samsun'a bir konuşma vermeye gelmiş Field Medalist
Stephen Smale <https://www.wikiwand.com/en/Stephen_Smale> i Boğaziçine
davet etmişti,
(inanabiliyormusunuz, Smale gibi bir matematik devi Atatürk gibi Samsun a
çıkmış...). Boğaziçindeki konuşması öncesi ben, Stephen, Betül ve Kimya
Muhendisliğinden Mehmet Çamurdan sohbete başlamıştık ki Smale Berkeley den
beni hatırladı ama Betül'ü hatırlamadı... Bu bana ekteki *4. Kemal Sunal
<https://onedio.com/haber/gelmis-gecmis-en-efsane-turk-filmlerinden-biri-olan-copculer-krali-ndan-17-unutulmaz-replik-708910>*
repliğini anımsatıyor..:) !!. Ne yazık ki Adana Demirsporlu *Mehmet
Çamurdan <https://che.boun.edu.tr/tr/mehmet-c-camurdan>* şu an baş belası
bir hastalıkla boğuşuyor.
Bu vesile ile Çamurdan Mehmet'imize tekrar tekrar geçmiş olsun
dileklerimizi iletiyoruz..