[Turkmath:4200] Re: Erdal İnönü.. saygı, sevgi ve özlemle..

Baris Kendirli baris.kendirli at gmail.com
Sat Nov 2 16:50:16 UTC 2019

Erdal İnönü ile ilgili bir anı da benden:

Sene 1966 Tubitak Yöneylem Araştırması Ünitesinde çalışırken takviye amaçlı
olarak O.D.T.Ü Matematik Bölümünden dersler alıyorduk. Bunlardan birisi de
Polonya’dan gelmiş Prof.Dr.Jan Mikusinski’nin verdiği “Measure Theory“
dersi idi. Bu dersde başarılı bir öğrenci olunca bana UNESCO tarafından
Varşova’da organize edilen 8 ay süreli bir postgraduate  kursu hararetle
tavsiye etmişti. Ben de heyecanla bu kursa katılmak için işlemlere
başladım. Ne var ki, Dışişleri Bakanlığı’ndan komünist bir ülkede eğitime
  katılmak için izin alınması gerekiyormuş. Başvurduğum  Dışişleri
Bakanlığı yetkilileri de  komünist bir ülkeye, matematik için bile olsa,
böyle bir izni, çığır açılmaması amacıyla, kesinlikle veremiyeceklerini
ifade ettiler. Ben de üzgün bir şekilde bilgi vermek amacıyla Dekanımız
olan Prof.Dr.Erdal İnönü’ye durumu anlattim. Erdal İnönü hocamız bana  “bu
kursa katılmayı gerçekten çok istiyormusun “diye sordu. Ben de “evet”
deyince yandaki odaya geçerek bir telefon görüşmesi yaptı ve bana 5 dakika
sonra “Doğru Dışişleri Bakanlığına git izin muamelesini hemen yapacaklar”
dedi. Büyük bir şaşkınlıkla gerçekten doğru Dışişleri Bakanlığına gittim ve
5 dakikada bütün izin işlemi bitti ve ben Varşova’daki bu kursa
katılabildim. Polonyalı matematikçilerin  etkisinde de kalarak döndüğümde
Yöneylem Araştırması Ünitesinden ayrıldım ve O.D.T.Ü. Matematik Bölümüne
geçerek tam Matematikçi olmaya karar verdim.

                                                            Barış Kendirli

bekir barıs <bekirsamibaris at listweb.bilkent.edu.tr>, 2 Kas 2019 Cmt, 15:11