[Turkmath:4202] Re: Erdal İnönü.. saygı, sevgi ve özlemle..

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sat Nov 2 20:12:04 UTC 2019

Cihan' ın anlattıklarına ek olarak:
Caltech' e vardığımda bana sorulan ilk soru:
*"İnönü nasıllar?"* olmuştu.
Benim Lisans Derecemi almam için sadece okulun tekrar açılmasını beklemem
gerekiyordu.  İnkilap Tarihi Dersini 3. sınıfta iken almıştım. Bu vesile
ile hocamız *Yuluğ Tekin Kurat*' ı saygı ile anmak isterim. Dersleri Türkçe
idi ama arada bir hocamız çok güzel Oxford aksanı ile ingilizce patlatırdı.
Şu cümlesi aklımda kazılı kalmıştır: *"Mustafa Kemal önüne gelen
tesadüfleri kullanmasını çok iyi bilmiştir".*
Yuluğ Hoca ODTÜ Futbol takımının da manejeri ve çalıştırıcısıydı. 1972 de
Berkeley e ziyarete geldiğinde onu Latinlerle olan çok çekişmeli maçımıza
götürmüştüm. İlişikteki resimde arka planda pantolonlu bordo kazaklı.