[Turkmath:4230] Re: 14 Mart - Dünya Matematik Günü

bekir barıs bekirsamibaris at gmail.com
Sun Nov 17 17:58:27 UTC 2019

Dünya matematik gününde bence Türkiye de matematiğin yerini ve
matematikçilerin problemi tartışılmalı diye düşünüyorum.

Vakıf üniversiteleri artık Doç ve Prof  yerine  doktoralı öğretim üyesi
almayı tercih ediyor. Ucuza çalışaçak eleman varken niye Prof yada Doç a
yüksek maaş vereyim ki diyor?  Devlet üniversiteleri ise çok ayrı bir
durum... Bir meslektaşım  bir Vakıf üniversitesinde genel matematik ve
doğrusal cebir anlatıyor. Tabi sen eski SSCB deki  Institute of Mathematics
de oku, onca baba matematikcinin huzurunda savunma yap, onca ağır matematik
yap ve sonra  genel matematik ve doğrusal cebirle gün geçir diye
şakınlığını ifade ediyor. Ne yapacan dedim? Eve ekmek götürmek lazım
dedim.. Bir anda buna benzer belki nice durumlar vardır diyede sormadan
edemedik.

Matematikcilerin durumu iyileştirilmeli.  Yeniden  TUBITAK bünyesinde mi
olur yoksa araştırmacı üniversitelerin bünyesinde mi olur  bilmiyorum ama '
Araştırma Enstitüleri acilen açılmalı' .  Araştırmacı (ama gerçek manada
araştırmacı)  akademisyenlere uygun enstitülerde yüksek lisans ve doktora
yaptırmak şartıyla iş verilmeli. Doktora eğtimi açilen  yeninde dizayn
edilmeli, Doktora tezleri sahanının önde gelenleri önünde  savunulmalı.

Bekir.