[Turkmath:4167] derler ki öğrenmenin yaşı yoktur:

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Thu Oct 24 21:11:27 UTC 2019

arkadaşlar,
benim (lisans üstü) öğrenciliğim yıllarında
(eyvahh eyvahh, ylmz yine başladı ben amerikada iken palavralarına...)
matematiğin en zor konularından birisinin Geometric Measure Theory
olduğu söylenir ve konunun üstadının Herbert Federer olduğu bilinirdi.
Nasıl ki Edwin Spanier' in Algebraic Topology kitabı konusunda klasik ama
kazık mı kazıktır, Federer' in kitabını çözmek daha da kazıktır denirdi.
Çok maymun iştahlı olmama rağmen, kazıklığından olsa gerek,
ben bu konuyu öğrenmedim. Şimdi yeniden merak sardı beni.
Belki de bu sönmekte olan mumun son bir defa daha alevlenmesi...
Şimdi bakıyorum "a beginner's guide" gibi pek çok kitap yazılmış bu konuda.
Merak ediyorum biz aziz türk ler arasında yurt içinde veya yurt dışında bu
konuda çalışmış olan veya çalışan matematikçilerimiz varmı?
kalın sağlıcakla
y.a.
[image: image.png]