[Turkmath:4723] Odul alan matematikciler, Matematik dergileri

tanbay at boun.edu.tr tanbay at boun.edu.tr
Sun Dec 27 10:27:21 UTC 2020

Sevgili Ergün, değerli meslekdaşlar,

herşeyden evvel pazar günü bizlerle paylaştığı önemli konular
için Ergün'e teşekkürler.

TMD Başkanımız Burak Özbağcı'yı da içtenlikle tebrik
ediyorum. Örnek gösterdiğimiz ülkelerde (ve IMU'da) matematik dernek
başkanlıkları hep ülkenin (ve dünyanın) en başarılı araştırmacıları
arasından seçiliyor. Burak da, Cahit Hoca'nın ilk örnek olduğu yola
bir taş daha koymuş oldu :) Devamını diliyoruz.
Genç araştırmacılarımızı da tebrik eder, gurul takip ettiğimiz
başarılarının devamını dilerim.

Ergün'ün ödül başvuru davetine belki bir de "ERC Grant"
https://erc.europa.eu/
ekleyebiliriz. Ülkemiz maalesef henüz mesela Yunanistan'ın yarısı kadar
proje kazanamadıysa da, Koç ve Bilkent başta olmak üzere, pek çok
dalda otuz civarında proje aldı. Henüz Matematikte ERC projemiz yok bildiğim
kadarıyla.
ERC projelerinde tüm Avrupa'da matematik dalının geride kaldığını eklemeliyim.
Yıllarca ve geçici olarak hala bir matematikçi ERC Başkanı olduğu halde.
Bu konuyu yıllarca kendi dalında ERC jürilerinde bulunmuş bir başka
TMD Başkanımız Ali Ülger hoca iyi bilir.

Matematik ve yayın konusunda da Ergün çok önemli noktalara değinmiş.

TrJMath dergisi ve yerel kaliteli bir dergi konusunu da konuşmak çok
faydalı olur, Aydın Aytuna, Alp Eden gibi bu konuya ciddi emek vermiş
meslekdaşlarımız var.

Plan S "karşısına" matematikçilerin de katıldığı S20 (suscribe to open)
sistemi çıkarılıyor.
Bana gönderme yaparak önerdiği bilgi paylaşımını memnuniyetle yapmak
isterim. Bu konuyla ilgili yeni yollamış olduğum bir kurumiçi
e-postayı paylaşıyorum
ama daha etraflı tartışmak gerekir.

Yüzyüze buluşmanın zor olduğu bu dönemde belki TMD "matematik politikaları"
ya da "matematik araştırmaları ve yayın" gibi bir webinar düzenler,
bizler de elimizden gelen katkıyı sunarız.

Kısacası, doğru ve yapıcı iletişim ortam ve dilini yakalarsak, ülkemizde
matematiğin gelişmesi için yapabileceğimiz çok olumlu iş var.
Dünya Matematik Günü (IDM20) ardından IMU ekibinden defalarca şu
soruyu aldım: Nasıl oluyor da Türkiye'den bu kadar yoğun katkı var?

Evet toprak zengin, "potansiyel" büyük...
enerjiyi doğru dönüştürmenin yolunu bulmalıyız,

bu vesileyle tüm camiamıza sağlık ve sağduyu dolu bir 2021 diliyorum,

sevgi ve saygılarımla,
betül tanbay

----- tanbay at boun.edu.tr tarafından iletilen ileti -----