[Turkmath:4498] Erdal Bey Askerde

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sat Jun 13 13:48:05 UTC 2020

[image: erdalbeyaskerde.jpg]
*—Erdal İnönü’yü de tanırdınız değil mi? *
*—Erdal İnönü’yle çok yakın arkadaş olduk. Askerlik döneminde Yedek Subay
Okulunda Erdal İnönü de vardı. Ben okul birincisi, Erdal ikinci, Galip
Baloğlu da üçüncü olmuştuk. Kendisiyle, en son vefatından birkaç ay önce,
Teknik Üniversiteye bir konferans vermek üzere geldiğinde görüşmüştük. *
*—Erdal bey, mütevazı bir insandı ve ona uygun ifadeler kullanırdı, onun
anılarından bir tek cümlesini okuyayım: “Bilimle yaşadım, bilimle
yaşamaktan ve yazmaktan zevk aldım. İşin doğrusu, hiç birinde fazla büyük
bir şey yapmadım.” Çok mütevazı, değil mi? —Evet, gerçekten öyle. —Her
yaptığında azar azar bir şeyler katmış bilime. O zaman, insan onu hiçbir
yere sığdıramıyor. Birçok yerde iz bırakıyor, ama hiçbirinde çok büyük bir
şey yapmıyor.*

Şu kaynaktan alınmıştır:
http://www.emo.org.tr/ekler/36009962f2ffd35_ek.pdf
(Vedat Batu ya teşekkürlerimizle)