[Turkmath:4649] Re: Genc Matematikcilere Tavsiyeler

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Wed Oct 21 06:09:35 UTC 2020

Barış' ın bu bilgilendirici yazısına kimsenin karşı geleceğini sanmıyorum.
Yalnız bir nokta var: Yazı yurtdışı odaklı. Bunu Dr a yapma konusunda
anlarım, ama yazının ana maksadı sanki Dr a dan sonra yurt dışında (kendisi
gibi) yerleşmek için neler yapmalı tavsiyeleri... buna da itirazım olmaz.
Artık global iz global... Ama Memleketimizden ne haber? Anadolu'nun çeşitli
köşelerinde matematikte, daha da çok tatbiki (ama bence çoğu uyduruk), Dr a
tezleri yazılagelmekte. Barış'ın bahsettiği "sağlam matematik alt yapısı"
hususu da o "üniversite"lerde şüpheli... Biz neler gördük neler.. korkarım
siyaset ve kadrolaşma el ele ve matematik derneğimiz den bu gibi konularda
tek bir söz söylenmiyor olması da manidar ve sorgulanmaya değer...
Zaten karamsar ve herzaman muhalif birisiyim, bir de şu siteye bakınca içim
iyicene kararıyor:

https://plagiarism-turkish.blogspot.com/?m=1

y.a.
Not: Barış eski bir öğrencim olduğu için Bey demedim.

21 Eki 2020 Çar 06:10 tarihinde Baris Coskunuzer <coskunuz at gmail.com> şunu