[Turkmath:5067] Re: OPEN ACCESS DERGILER HAKKıNDA BIR SORU

bekir barıs bekirsamibaris at gmail.com
Wed Jul 28 13:52:57 UTC 2021

Mehmet hocam,

Bende sizin gibi düşünüyorum. Şimdi dosya doçentleri var. Hiç sözlü sınava
girmeye bile gerek yok. Üniversitenin atama yükseltme için istediği puanı
topla hemen doçent ol. 5 yıl bekle prof ol. Tabi bu 5 yıl içinde  "*paralı
dergilerde*" yada dandik dergilerde yayın yaparak puan toplamaya devam eder
bunlar.  Prof olabilmek için  doktora öğrencisi yetiştirme şartı olan
üniversiteler var. * Işte artık tam bitiş!  Bunun bir şekilde durması
lazım.*

Tabi hukuki açıdan bu paralı dergilerde yayın yapanlara ne yapılabilir
bilmiyorum.(parayı veren düdüğü çalar deyip geçebilirler... ) . Bir ara
şaibeli ve yağmacı dergilerin listesi çıkmıştı. Bence YÖK bunlari tekrar
incelemeye almalı ve bunlar hangi kategoride(Q1,Q2,...)  olursa olsun *atama
yükseltmede kullanılmamalı.  *YÖKSIS portallından kolayca bu dergiler
tespit edilebilir. Bu listede bu "*paralı dergi* " isimleri paylaşılsın.
Amacımız kimseyi kötülemek değil, iyi ile kötüyü ayırt etmektir.  Zaten
COV-19 ile eğitim çok büyük sıkıntıya girdi. Birde kontrolsüz bir şekilde,
kaliteden uzak yeni elemanların piyasaya girmesi işleri daha fazla kötü
yapacaktır.
Bekir.