[Turkmath:4972] anlamadığım konularda konuşmaktan sa etrafı karıştırıp soru sormayı tercih ederim:

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sun Jun 27 18:20:09 UTC 2021

bir pazar yazısı

veya

derdim azar yazısı:

bazı konuları anlamıyorum derken sizi şaşırtabilirim.

inanın bazen çok yakınımda gelişen olayları bile anlayamayabiliyorum.

son bir kaç gündür bu sayfalara düşen mesajlardaki isimlerin hemen hemen
hepsini tanıyorum. hatta bu son yazışmaları başlatan Tansu Küçüköncü yü de
tanıyorum, daha doğrusu tanımak zorunda kaldım! Biraz da zafer ercan
misali, o size kendisini bir şekilde nasıl olsa tanıtır… her ne kadar bu
iki şahıs zaten badanaj yapan matematik tekerlerimize çomak sokuyorlarsa da
ikisi farklı kulvardadırlar. Zafer bizim matematik camiamızın yaramaz
haylaz çocuğu iken, (onsuz yapamayız..),  dışımızdan içişlerimize karışan
Tansu Küçüköncü de kim, ve ne yapmak istiyor, nereye varmak istiyor? Ayrıca
bizim iç işlerimizi nasıl bu kadar yakından ve kişisel bazlarda  biliyor?
Yoksa içimizde bir ajan mı var? Çık ortaya Ercü, itiraf et! Kendisini ben şu
ve buna benzer siteler
<https://plagiarism-turkish.blogspot.com/2016/02/dr-tansu-kucukoncu-akademik-etik-turkce.html>
den  tanıyor, çok kutsal ama tamamen karşılıksız fakat başına binbir bela
saran bir amme hizmeti yaptığına inanıyorum!  Üniversitelerimizde
olagelenler karşısında suskunluğumuza bakıp TK nın ne gibi (ölüm dahil)
riskler aldığını görünce ben şahsen utanıyorum!  İtiraf edeyim: TMD nin
yeni yöneticilerini tanımıyorum, ercüment le olan dil dalaşlarını da
anlamıyorum. Kullanılan lisanı da ayıplıyorum.

bunca anlamadığım ama içinde geçen buncalarını tanıdığım bu konuda kendimin
de bir şeyler yazmasının gerektiği noktasındayım. önce bildiklerimi
yazmakla başlayayım:

- selman akbulut lise sonrası amerikaya gitmiş ve kariyerini orada yapmış,
benzer durumdakilerden çok farklı bir çizgi tutturarak, memleket matematiği
ile bütünleşmek ve onun bir parçası olmak için büyük çabalar harcamış
birisi iken her nedense, her nasılsa (anlamadığım noktalar) türkmath mail
grubundan şutlanmış birisi. rahmetli mustafa akgül benim de çok yakın bir
dostumdu. ona herşeyi sorabilirdim bu konuda... ama artık çok geç.. şimdi
öğreniyorum ki selman’ ın o zamanlar atılmasına neden olan mesajlara
ulaşmak olası değil. halbuki dijital enformasyon kaybolur değil..!

- yavuz nutku - selman akbulut - feza gürsey enstitüsü, kuruluşu ve yok
oluşu olayı da yaşandı bu ülkede. onu da anlamış değilim. işte biz böyle
bir ülkede yaşıyoruz. yani Takiyüddin olayı… ve feza gürsey’ in yokoluşu,
(sanırım) erdal bey hayatta iken yaşandı.  yeri gelmişken ekleyeyim: erdal
bey'in web sayfasını ben hazırlıyorum. Bu konuda elinde belge resim anı
olanlardan paylaşmalarını beklerim. Şu an erdal bey haberleri babasının web
sayfasında
<https://www.ismetinonu.org.tr/?__cf_chl_jschl_tk__=629079ffb654489bbf6fa6a93c316f6c7996a072-1624773779-0-AY3x1sHyWRASCb33ghYNbHdRjgfHr7iGyKseIWzdp2x6CT4viCM5xnZoLfy_Kzj8dM4VKYm7GJevXwR0riCT8gBg88a8tBCWyt_qrLCSGYfOR70JEERGDBE2h1RNMyij_ssH4iLBG86lDgtgoH6Poya7oiO-NlklnA2cZW445J02wyXsWPxRUUoUlL3QtSEZNB35pW07VMqbBbeRzpnjVQ47m5cEfV3aiNQaXDkWG9ce9MgYqh8UjucCbPNTk1ikOPr05CNHjrHmingq-b7h8JD49r0PhBiXytFpWZKDu7DaEtjhEvpbRNYH0Uj3XJoakDQwi7LAT3mXQb9xFlO71HNqQoYHmVSMDA6-ueAk8zwGCU_J4Er1CvQfZtLc3wj-p30AiaQc1EwbwS-Sy5LsIo4>.
Onu oradan (siyasetten) kurtaracağım…!

Selman akbulut - journal of turkish mathematics - aydın aytuna - alp eden
olayı: ve bu journal de bugün kimlerin elinde kaldı…??!! No comments!

Selman akbulut - IMBM - betül tanbay meselesi: ama daha öncesi de var:
betül’ün meşhur sözüdür: “ylmz akyldz a selman akbulut hususunda tek bir
negatif kelime söyletemezsiniz!”.. Betül şu gerçeği bilmiyor: ylmz a
berkeley li matematikçilerimiz hususunda tek bir negatif kelime
söyletemezsiniz..!  Buna kendisi de dahildir. Bunlar işin şaka-şuka tarafı.
Gerçekten selman akbulut IMBM den (de) etik olmayan bir şekilde
şutlanmıştır. Bu şutlanmanın içine bağhzıları tarafından bazı yalanlar da
karıştırılmış ve bunlar benim midemi bulandırmıştır.

Selman akbulut’un haklarının gasp edilerek MSU dan şutlanması olayı: malum
birileri “hak etmiştir” dedi. Bazen tek bir kelime çok şey ifade eder.
Nitekim TMD selman-msu konusunda tek bir kelime etmemiştir. Benim
başlattığım bir kampanyaya kişisel bazda sadece bir kaç kişi haricinde
sahip çıkılmamış, TMD den “en azından AMS e bir mektup yazın” isteğim de
geri çevrilmiştir...

Bir tarafta memleket matematiği ile bütünleşmek isteyen, bu zamana kadar
onca türk öğrenci yetiştirmiş, şu an yaşayan (ercüment ortaçgil e göre:
gelmiş geçmiş en iyi Türk) matematikçimiz sanki cüzzamlıymış gibi
camiamızdan dışlanagelmekte. Bu arada  bunu sadece matematik camiamız
yapmıyor, “devlet” de aynı duyarsızlıkta.

GGTI gerçeğine ne demeli: Gokova GGT konferanslarının başlangıcı 1991 de
ODTÜ de Selman’ın 4-manifold üzerine verdiği mini derslerle başladı
diyebiliriz. Yani aradan 30 sene geçmiş… Selman her yıl öğrencilerle ve
hocalarla Gökova’ dan önce toplanıp Gokovaya hazırlık seminerleri
yaptırmış, uzun yıllar Eskişehirde (Şahin Koçak’ın çiftliğinde), ODTÜ de ve
İstanbulda değişik mekanlarda  toplanıp seminerler düzenlemiş  ve hatta
Kirby'i de ODTÜ ye getirip beraberce dersler vermiştir. Dahası, ODTÜ ye
gelip oranın matematiğini bir  komite kurup (Freedman, Langlands, Kirby,
Stern) external review prosesinden geçirtmiş ve Aydın Aytuna - Ersan
Akyıldız şimdilerde de Bülent Karasözen’in direktörlüğündeki Uygulamalı
Matematik Enstitüsü nün kurulmasına vesile olmuştur. Bu gerçekler 30
senedir gözlerimizin önünde ama biz görmek istemiyoruz…

Tansu Küçüköncü ‘ nün başlattığı, birilerinin “temcit pilavı gibi yine
önümüze sürüldü” dediği, bazılarının da bu konunun tekrar öne
çıkarılmasında fayda gördüğü ve şu dijital dünyada geçmiş seçim
sistemlerinin arkasına sığınıp şikayetlere duyarsız kalmanın artık son
noktasına gelindiği fikrindeyim.

Benim  önerim:

mevcut yönetimin istifası ve yeni öneriler ışığı altında “bizim tmd miz”
diyebileceğimiz yeni bir kurumun inşası.

Warning - warning - warning…

Achtung - Achtung - Achtung…

Dikkat Dikkat Dikkat:

yukarıdaki önerimin ardından şöyle de açılan bir kapı var:

öncelikle şunu belirteyim: ben, bizimki  gibi geri kalmış, veya bakış
açısına göre, bırakılmış, 3. dünya ülkelerinde demokrasiye inanmıyorum!
Türk siyasetindeki demografik dağılımın benzerini  matematik  dünyamızda da
görüyorum. Yani matematik bilenlerimiz ve matematik bilmeden matematikçilik
siyaseti yapanlarımız ayrışık birer küme teşkil ederler. Aradaki
quantitatif ve qualitatif  (nümerik ve bilimsel)  farkların inanılmayacak
derecedeki büyüklüğü Tansu Küçüköncü nün sayfalarında da görülebilir. Çakma
matematikçilerimizin seviyesini ve  Dr a içeriklerini TK benden daha iyi
bilir. Böyle bir demografik dağılımda TMD seçimlerinin sonucunu tahmin
etmek için matematikçi olmaya gerek yoktur! Bu klan Selman Akbulut’ a
sempati ile baksalar da Selman’ın matematiğinin m sinden anlamadıklarını
iddia edebilirim. Çokları da  Selman’ın varlığından bile haberdar
olmayabilirler. İngilizce bu arkadaşların büyük problemidir. Doçent /
Profesör olmalarında matematik değil (onlar jürilerle ayarlanır),
ingilizce büyük engeldir. Bizler zaten zamanla her kuralın ya etrafından
dönmeyi veya onun suyunu çıkarmayı çok iyi biliriz. Kıdemli bir karadenizli
“abimiz” bu kulvarda da epey gayret göstermiştir, (Ref: Bilecik
sohbetlerimiz). Şu an ingilizce sorunu ne durumdadır bilemiyorum. Herkesçe
bilinen ama hakkında tek kelime dahi edilemeyen bu “ekol” ingilizce
bariyerine rağmen Anadolu da epey büyük bir sayıya ulaşmıştır. İstanbul'un
3. Sınıf vakıf üniversiteleri de bunlarla doludur. Kısaca gelmek istediğim
nokta şu: son olarak betül ile selmanı kafa kafaya bir defa daha getiren
Boğaziçi - Melih Blu olayı, TMD seçimlerindeki yeni düzenlemeyle, bir de
bakmışız TMD de de yaşanmış. Tabi atamayla değil, seçimle pek ala tmd
yönetimi hiç tahmin ve ardından, matematik açısından, tahammül
edilemeyeceklerin eline geçmiş olabilir. Bu gayet de olasıdır ve fırsat
verilirse mutlaka olacaktır.

Örneğin, TMD yi ele şimdiki sistemde geçiremedikleri için MATDER i
kurmuşlar ve her yıl TMD ye paralel programlar ve çakma  ulusal
sempozyumlar düzenliyorlar..! Ellerinde TMD bunlar neler yaparlar neler...

Anadolu da 200 üniversite var. Buralardaki matematikçilerin bazılarının
seviyelerine ben bir kaç kez şahit oldum.  Genellemek istemem ama ya bu
kişilerin sayısı, istanbulda bile, blok oylarla tmd yi ele geçirmesine
yeterli oyu sağlıyorsa (ki tahminim bu doğrultuda dır) işte o zaman
demokrasinin büyük zaferini yaşamış oluruz. Bu matematiğimiz için nasıl
olur? Bence çok kötü olur!  Yandı gülüm keten helva. Dedim ya,
memleketimizin siyasi hayatı ile matematik hayatı arasında sanki bir
paralellik var.. “Yetmez ama evet” çiler misali yarın pişman olmayalım
arkadaşlar… Dolayısı ile benim çözüm önerim demokrasi açısından doğru
olabilir ama tekrarlarsam, ben bizimki gibi ülkelerde demokrasiye
inanmıyorum!

Kısacası ne haliniz varsa görün!

Anlamadığım bu konularda benden bu kadar!

y.a.

Buradan sonrasını okumasanız da olur!

Ben siyasetten de anlamam. Yukarıda yazdıklarımla şu gerçeklerin nasıl bir
alakası olabilir, var mıdır, yok mudur, bunu da bilemem! Selman la
matematik ve çevrecilik konuları haricinde hiç bir konuda aynı fikirde
değilim! Olamam! Buna tarih de dahil, siyaset de… kendisini en iyi
tanımanın yolu attığı tweetler dedir.

O zaman gelin  TK nın da bir sözünü de yazayım:

“ben hayatımı RTE ye borçluyum!”

(15 temmuz olayı ve TK nın listenin başlarında olması durumu).

Uluğ Çapar abinin deyimiyle: “sol tandanslı”  bendeniz bazı şeyleri
gerçekten anlamıyorum! Ama elbette benim de bazı “ekspert”  olduğum konular
var. Ama onlar çok farklılar.

Örneğin meşhur (gerçek) solcu fizikçimiz Burhan Cahit Ünal a çok uygun
bulduğumuz şu şarkıyı ben de çok severim ve kendim için de tam isabet
derim: şarkıyı söyleyen gürcü fizikman cahit ünal hocaya da çok benziyor.
Şu an tiflis te malikanesinde yaşayan Potin karşıtı bu keratayı mutlaka
ziyarete gideceğim:

Vahtang Kikabidze <https://www.wikiwand.com/en/Vakhtang_Kikabidze>

Biz Burhan Hoca da, yaşamış olduğu hayat hususunda, hiçbir “pişmanlık”
 hissetmedik.

Benim Yıllar - Benim Zenginliğim   Мои года — моё богатство

... her işe girdim ama varsın olsun para biriktirmedim

Benim yıllar benim zenginliğim..

Onları kimselere veremem..!

https://youtu.be/1RTI2Hc1x5A

Şarkının sözleri:

Benim Yıllar  - Benim Zenginliğim

Başım benim beyaz oldu

Kışın korkulacak bir şey yok,

Benim yıllar üzüntü değil,

Benim yıllar benim zenginliğim.

Ben çoğu kez acele ettim,

Ve her işe girdim

Fakat para biriktirmedim

Benim yıllar benim zenginliğim.

Benim  yıllarım, sizlere  "teşekkür ediyorum"

Ve sizleri acı bir ilaç gibi içiyorum

Onları kimselere veremem!

Benim yıllar benim zenginliğim.

Benim  yıllarım, sizlere  "teşekkür ediyorum"

Onları kimselere veremem!

Benim yıllar benim zenginliğim.

……………………………………...

Valentyna Siergieieva  Burhan Cahit Ünal hoca için söylüyor:

Benim Yıllar - Benim Zenginliğim
<https://www.youtube.com/watch?v=Ns05HEqBV6g>

Tamamı:

BCÜ için Valentyna Sergieieva söylüyor: "Benim Yıllarım"
<https://www.youtube.com/watch?v=1snzqheqFzc>

Мои года — моё богатство

Пусть голова моя седа,

Зимы мне нечего пугаться,