[Turkmath:5254] iki ""dev matematçi" kapışıyor

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Tue Nov 16 10:02:52 UTC 2021

Selman Akbulut ve Ali Nesin kapışıyor, eğlenceyle izliyorum. Kavganın sadece sözlü değil fiziksel boyuta da gelmesi hiç fena olmaz!

Selman, Türkiye'de matematikte Arf-Terzioğlu-Nesin hegomanyası yıkılarak matematik özgürleşmeli diyor. Bunu söylerken Erdoğan'a kurduğu matematik
enstitüsüne yatdım etmesi için yalvarıyor, dileniyor.

Nesin ise bulduğu her fırsatta Türkiye'de matematiğe benden daha fazla hizmet etmiş biri var mı naraları atıyor.
''Pınar Erbaş soruyor Dücani Cündüoğlu yanıtlıyor '' tanıtımlı 1+1=1 programına katılarak hiç soru sormayan Pınar Erbaş ile
birbirlerine bakışarak yaptıkları felsefeyle ve ''sen kim oluyorsun da aydınlatma hakkını kendinde görüyorsun'' söylemlerini elden bırakmadan
bizleri aydınlatıyor. Bir de Dücani programda olmasa felsefe tartışmaları daha da heyecanlı olacaktı.
Koç'dan 100.000 aldığı dolar karşılığı olarak ''Koç-Nesin kardeşdir'' sloganını da tarihe yazmıştır.

Bütün bunlar olurken H. Hilmi Hacısalihoğlu 70 kitap yazdım, 70 doktora programı yaptırdım. 16250 master öğrencisi yetiştirdim,
dün de 12369 adım atmışım başarıları üzerinden Devlet Üstün Hizmet Ödülü benim olamlı diyerek avaneleri üzerinden imza dilenciliği yaptırıyor.
Ama H.H.H'nin özgeçmişinde mal varlığını göremiyoruz. Bir başka zaman bu konuda daha deteylı yazabilirim.

ZE