[Turkmath:5159] Re: [Tmd-uye: 3122] geçmiş olsun ve tebrikler

yalcine at fen.bilkent.edu.tr yalcine at fen.bilkent.edu.tr
Mon Oct 4 09:57:10 UTC 2021

Turkish Journal of Mathematics Tubitak’in yayinladigi bir dergi. Derginin editorlerinin
kimler olacagina karar vermek en dogal haklari. Bu sekilde Turkiye’de yayinlanan baska
dergiler de var. Onlar da editorlerine kendileri karar veriyor. Bir dergiyi yayinlayan kuruma
Turk Matematik Dernegi olarak editor secimleri konusunda hesap soramayiz. Ozellikle de
su kisi listede olmali, su kisi olmamali gibi spesifik tavsiyelerde bulunmamiz bence uygun olmaz.
Tabii Turk matematik camiasi derginin editorler kurulunu yetersiz bulup bu dergiyi elestirebilir ve
bu dergiye makale gondermeyi birakabilir. Bu sekilde dergi cezalandirilmis olur. Ileride
Turkiye’de yapilan matematigi daha iyi temsil edecek baska bir dergiler ortaya cikar ve
TJM zamanla sayginligini (hala varsa) yitirir. Bu isin dogal sureci budur bana gore.

Selamlar,
Ergun