[Turkmath:5175] bu kadarı da olmaz demeyin... oluyor işte... hatta olmuş / yaşanmış..

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Wed Oct 6 11:33:43 UTC 2021

Yeni Tweetleri göster
Sohbet
<https://twitter.com/Selman_Akbulut>
Selman Akbulut
@Selman_Akbulut
<https://twitter.com/Selman_Akbulut>
TJM, FGE, IMBM konusunda epey yazdım :) Sıkı durun, şimdi sırada "Turkiyede
nasıl sabbatical harcadım yani harcıyamadım :) hikayesi var.

Yer Kazanmak için adı geçecek arkadaşları kodlıyayım: (A) Anar Akhmedov,
(AA) Attila Asgar (YA) Yilmaz Akyildiz, (MU) Muhammed Uludag, (HG) Hasan
Gümral, (S) Bendeniz.

(A): "*Selman, Koç da sabatical yapacağım sende sabbatical için AA ya yaz
beraber çalışalım.*" Sonra AA ya sabatical niyeti yazıyoruz (AA): *"Selman
gelmenden onur duyarız isteğini yönetime ileteceğim."* Ama sonra bakiyoruz
kimseden haber yok.. anlıyoruz ki orada birileri bizi istememiş.

O durumda YA nın tavsiyesiyle GSU ne sabbatical için başvuruyoruz.
(MU): *"Gelmenden
onur duyarız, sana ofis veririz, orada öğrencilerle buluşur Ortaköydede
gezersin". * (S) Abicim ben oraya turizme gelmiyorum,gelmem için bana diğer
proflara verdiğiniz maaşı ve sigortayı vermelisiniz.

Sonra YA nin tavsiyesiyle Yeditepe Univ ne sabbatical için başvuruyoruz, ve
bu sefer kabul oluyoruz! Housing'e kadar her şey ayralanıyor ve Türkiye'ye
uçak bileti alınıyooor. Yaşasın mutlu son mu? yooo.. Bölüm Başkanı (HG) den
email *"Hocam sizi yönetim istemiyormuş, gelmeyin" :)*

IMBM Scientific Board üyeliğinden atılmadan önce,
G_2 öğrenci çalıştayı düzenlemiştim. Çalıştay günü sabahı ofisimde heycanla
bekliyorum, ama kimse yok ortalıkta, öğrencilere "nerdesiniz" emaili
yazıyorum, cevap "Tekin (Dereli) hoca iptal etti, o bize o konuları
anlatacakmış" :)
YA devamla:
Yukarıda yazılı S nin başından geçenlerden en sondaki hariç hiç birisi beni
şaşırtmadı...
Bu olaydan sonra bile ben TD yi Gökova konferansında gördüm ve bu
konferansların başından beri en tutarlı müdavimi olan bu arkadaşımız her
dersi takip ettiği gibi gördüklerim arasında her derste not tutan bir
dostumuzdur. Bugün otursa ve o notlarını derlerse kocaman bir kitap oluşur
ve de bu notlar türk matematiği için çok önemli bir arşiv oluşturur.
Sistemlerin S ye karşı negatif tutumlarını anlamıyorum, ama biz kişilerin S
ile ne gibi bir düşmanlığı olabilir? bunu hiç ama hiç anlamıyorum! bu
meyanda S nin öğrencilerini de kastediyorum. Yahu vefasızlık bu kadar da mı
olabiliyor, hem de bizim camiamızda.
Bugünlerin söyleyiş tarzı ile:
Lannn... bırrraaakkk... S size ne yaptı?

S nin JTM den atılması sadece tekil bir olay. Şu an organize bir şekilde
memleketin matematiğinin altı oyulurken, ne S ne de TMD bunun farkında.
Umarım tahminlerim sadece benim vesvesem olarak kalır ve gerçekleşmez...