[Turkmath:5176] Bunlar yaşandı... artık yaşanacaklara bakalım... benim vesveselerim var, umarım korktuğum başıma gelmez.

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Wed Oct 6 12:38:00 UTC 2021

Bir önceki "sanat eserim" için özür dilerim.
Twitterden kopyanırken formatını da beraberinde getirmişim.
Şimdi tekrar tekmili birden:
Selman Akbulut un Twitter hesabından okuduklarım:
TJM, FGE, IMBM konusunda epey yazdım :)
Sıkı durun, şimdi sırada "Turkiyede nasıl sabbatical harcadım yani
harcıyamadım :)
hikayesi var.

Yer Kazanmak için adı geçecek arkadaşları kodlıyayım:
(A) Anar Akhmedov,
(AA) Attila Asgar
(YA) Yilmaz Akyildiz,
(MU) Muhammed Uludag,
(HG) Hasan Gümral,
(S) Bendeniz.

(A): "*Selman, Koç da sabatical yapacağım sende sabbatical için AA ya yaz
beraber çalışalım." *
Sonra AA ya sabatical niyeti yazıyoruz
(AA): "*Selman gelmenden onur duyarız isteğini yönetime ileteceğim."*
Ama sonra bakiyoruz kimseden haber yok..
anlıyoruz ki orada birileri bizi istememiş.

O durumda YA nın tavsiyesiyle GSU ne sabbatical için başvuruyoruz.
(MU): *"Gelmenden onur duyarız, sana ofis veririz, orada öğrencilerle
buluşur Ortaköydede gezersin".*
(S) Abicim ben oraya turizme gelmiyorum, gelmem için bana diğer proflara
verdiğiniz maaşı ve sigortayı vermelisiniz.

Sonra YA nin tavsiyesiyle Yeditepe Univ ne sabbatical için başvuruyoruz, ve
bu sefer kabul oluyoruz! Housing'e kadar her şey ayralanıyor ve Türkiye'ye
uçak bileti alınıyooor. Yaşasın mutlu son mu? yooo.. Bölüm Başkanı (HG) den
email:
*"Hocam sizi yönetim istemiyormuş, gelmeyin" :)*

IMBM Scientific Board üyeliğinden atılmadan önce G_2 öğrenci çalıştayı
düzenlemiştim.
Çalıştay günü sabahı ofisimde heycanla bekliyorum,
ama kimse yok ortalıkta, öğrencilere "nerdesiniz" emaili yazıyorum,
cevap "*Tekin (Dereli) hoca iptal etti, o bize o konuları anlatacakmış" :)*
YA devamla:
Yukarıda yazılı Selman' nın başından geçenlerden en sondaki hariç hiç
birisi beni şaşırtmadı...
Bu olaydan sonra bile ben TD yi Gökova konferansında gördüm ve bu
konferansların başından beri en tutarlı müdavimi olan bu arkadaşımız her
dersi takip ettiği gibi gördüklerim arasında her derste not tutan bir
dostumuzdur. Bugün otursa ve o notlarını derlese kocaman bir kitap oluşur
ve de bu notlar türk matematiği için çok önemli bir arşiv oluşturur.
İdarelerin S ye karşı negatif tutumlarını anlamıyorum, ama biz kişilerin
Selman ile ne gibi bir düşmanlığı olabilir? bunu hiç ama hiç anlamıyorum!
bu meyanda S nin öğrencilerini de kastediyorum.
Yahu vefasızlık bu kadar da mı olabiliyor, hem de bizim camiamızda.
Bugünlerin söyleyiş tarzı ile:
Lannn... bırrraaakkk... Selman size ne yaptı?

Selman' ın TJM den atılması sadece tekil bir olay.
Şu an organize bir şekilde memleketin matematiğinin altı oyulurken,
ne S ne de TMD bunun farkında.
Umarım tahminlerim sadece benim vesvesem olarak kalır ve gerçekleşmez...