[Turkmath:5225] Cihan Saçlıoğlu'n dan Erdal Bey

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sun Oct 31 14:29:07 UTC 2021

Aramızdan 14 yıl önce bu zamanlarda ayrılan Erdal Bey anısına Cihan
Saçlıoğlu' nun yazdığı yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.

Cihan'ın bu güzel yazısına (linki altta) ben de bir anımı ekleyeyim:

Zamanlardan Mayıs-Haziran 1969, Feza Beyin Gell-mann' a yazdığı
tavsiye mektubu ile Erdal Beyin okulu Caltech Teorik Fizik Dr a
programına kabul
edilmişim. Yine Feza Beyin tavsiyesi ile o senenin AID Bursu Rektör
Kemal Kurdaş' ın odasında bana verilmiş. Gelin görün ki bu burs ABD ye
ayak
bastığım anda başlayacak ama bende yol parası ne gezer. Dekan Erdal
Beyin odasına gittim ve durumu anlatarak "*beni asistan alır ve geri
dönüp
mecburi hizmet yapmam karşılığı bana okuldan yolluk çıkartabilir
misiniz?"* demem üzerine "*bu çok bürokrasi gerektirir"* deyip bilet
fiyatını cebinden çıkardığı parayı bana uzatarak *"al bunu ve bir an
önce git" *demiştir... sonradan
anladım ki gelmekte olan öğrenci hareketlerini öngörmüştü Erdal Bey.
Nitekim ODTÜ kapanmış, Cihan ve ben lisans diplomalarımızı alamadan
kapağı
Amerikaya atmıştık. Bu şekilde Caltech de başlayan Amerika maceram
devamla, Stanford üzerinden, Fizikten Matematiğe Berkeley de
kararlılığa ulaşması da, AID bursumun transferi içi artık rektör olan
Erdal Beyin yardımı ile gerçekleşmiştir. Tabi o arada Feza Hocamı çok
üzmüştüm ama sonradan onun da
gönlünü alabilmiştim... (Hayatımın 2 mühim dönüm noktaları vardır: İTÜ
den ODTÜ ye kaçış, (Mühendislikten --> Fiziğe) ve  Caltech den
Stanford üzerinden Berkeley e hicret, (Fizikten --> Matematiğe)).

Erdal Beyi, sevgi, saygı ve özlemle anıyoruz

y.a.

Cihan Saçlıoğlu Erdal İnönü'yü anlattı:

*"Erdal Bey hakkında en güvenilir kaynak kendi yazdıkları ve
konuşmaları..."* <http://gazetesu.sabanciuniv.edu/tr/erdal-bey>