[Turkmath:5559] Re: Matematik ve Fizik te Edward Witten Vakası + Türk'ün Elektrodinamik le İmtihanı

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Fri Apr 15 12:05:49 UTC 2022

kalafat Doğu yakasının bugünlere uzanan matematik hikayesini (güzel)
yazıyor. bekleyelim., gromov u da yazacaktır.
ben ise batı yakasının matematikte ve fizikteki 70 lerini yazıyorum.
(mustafa da ben de karadeniz liyiz, ben Doğu'dan o Batı'dan.
Belki var bunda bir "hikmet"...)
ortadaki şikago okulunu da es geçemeyiz:
chern, smale, spanier, joe wolf, satake, hochschield,  batıya berkeleye
gelenler. Bott şikagodan doğuya gidenlerden. sonra da batı ile doğu
arasında gidip gelmeler ve paslaşmalar. Thurston doğudan gelip batıda
olayı  kavrayıp doğuya giderek, perelman la sonlanan,  geometri-topoloji ye
yön vermiş birisi. işte thurston 1982 de varşova da
<https://docs.google.com/document/d/125czpRSGdv-7tu7yF857pgCcrAE895UNMTwLCdxN2aw/edit?usp=sharing>benim
objektifimden.

tercüme işi zor iş.
fizik klasiklerini tercüme etmiş olan ve hala da
popüler bazda devam eden
zekeriya aydın hocamızı tekrar tebrik etmek lazım.
matematikte onun benzeri yok!
benim fikrim: ingilizce bilmeyen zaten bu işlere soyunmasın!
herkese güzel bir ilk bahar dikleklerile
y.a.