[Turkmath:5438] bunları ben yazmazsam kimseler yazmayacak ve sizler de bilmeyeceksiniz...

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sat Feb 19 20:02:03 UTC 2022

hep kötü haber verecek değiliz ya
bir de çok güzel bir haber vereyim sizlere:

öğrenciliğimde duyardım:
fizikte yaratıcılık için senelerin kazandıracağı olgunluk gerekir,
fakat matematikte durum böyle değildir.
çok erken yaşlarda matematik zekası kendisini gösterebilir ve
matematik tarihinde bunlara rastlanır.
ilaveten derler ki matematikte büyük buluşlar gençken yapılır.
fakat weierstrass en büyük (polynomial approximation) teoremini
40 ından sonra ispatlamıştır.
elbette bir de Euler var ki ne desek az dır...

şimdi sizlere  "*Monatshefte für Mathematik
<https://www.wikiwand.com/en/Monatshefte_f%C3%BCr_Mathematik>*" dergisinden
bahsedeyim:
[image: image.png]
Şu kadarını söyleyeyim, gerisini siz isterseniz arayıp bulabilirsiniz:
1890 yılında kurulmuş hakemli bir matematik dergisidir.
1931'de yayınlanan *Kurt **Gödel'*in matematikte ve mantıkta devrim  yaratan
makalelerini yayınlayan Monatshefte dergisidir.

Şimdi gelelim bizim haberimize:
86 yaşında hâlâ üretim yapabilmek çok büyük bir mutluluk olsa gerek.
*ULUĞ ÇAPAR* abimizi candan kutluyoruz.
Ekteki makalesi Monatshefte für Mathematik dergisine kabul edildi.
Bu ne büyük bir mutluluk hem kendisi hem bizler için.
Bilhassa şu son zamanlarda memleketimizdeki içleri boş, çalma çırpma,
kopyala yapıştır, para vererek bastır,  sonra da kiloyla tart şeklinde
rezil rüsva halimiz ortada iken, 86 yaşındaki bir abimizden böyle güzel bir
haber gençlerimize örnek olsun!

Kendisi çok mütevazi ve kabuğuna çekilmiş bir bilge olan bu abimizin
matematiğe daha önceki katkılarını da yazmama müsade ediniz,
(dedim ya ben yazmazsam kim yazacak.. siz de bilmeyeceksiniz):

Rusya Bilimler Akademisince yayınlanan *Kolmogorov* tarafından
kurulmuş  "*Teoriya
Veroyatnosti** i se  Primeneniya"* olasılık dergisi Rusya'nın olasılık
teorisindeki öncü konumu dolayısıyla ABD'de "*Theory of Probability and
İts  Applications"* adı ile İngilizce'ye de tercüme edilir. Kolmogorov
başta Rus olasılık devlerinden *Khintchin, Prokhorov *ve *Prohorov*'un en
önemli makalelerini yayınlayan bu dergide Ulu Abimizin
"*Fusions of Stable **Probability Measures in Banach Spaces*"  başlıklı
makalesi de  basılmıştır.

Ulu Abinin öğrencisi  *Süleyman Üstünel *ile birlikte
co-editörlüğünü yaptığı, Birkhauser, Progress in Probability, Vol. 53 de
doktora öğrencisi *Hüseyin Aktuğlu* ile yayınladığı 20 sayfalık makale de epey
ses getirmiştir.

Şu an Ulu Abi  yarısını tamamladığı "*Four Facets of Generalized Functions:*
*Lİnear, Non-linear, Random and Infinite Dimensional Distributions" *kitabı
üzerinde çalışmaktadır.
Gelin şu kitabını da iftiharla sunalım:
[image: c0f04440-2d36-45ef-b005-29282a0ee03f.png]
Hep birlikte Ulu Abi mize sıhhatli mutlu ve başarı dolu  daha nice yıllar
diliyoruz.

y.a.