[Turkmath:5363] Şafak Alpay'ın Prof. Emalyanov'un ODTÜ Matematik bölümünden kovulmasına ilişkin iletmemi istediği açıklaması

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Sun Jan 9 19:49:46 UTC 2022

​​​​​Değerli Liste üyeleri,

Üniversítenin tekrar eğitime başlaması ile, Kasım Aralık 2020, Matematik
Bölümü de (MB) sınavlarının nasıl yapacağını tartışmaya başlıyor. Bu sürece
ODTU MB oğretim uyesi Prof.Dr.Eduard Emelyanov 'da (EE) katılıyor. Sözlü
sınavlara karşı tutum alıyor ve kendisi yeni bir sınav yöntemi öneriyor.
Kimler olduğunu bilmediğim kişi veya kişiler EE yazilarında `sertlik'
olduğunu ileri sürerek EE hakkında disiplin soruşturması
açılmasını istiyor. Fakultenin disiplin amiri olan Dekan, gönderilen
evrakı inceliyor ve belgelerde suç olmadığı yargısına varıyor .

Sonrasında EE ye sistemik mobing başladığı kanısındayım . Bu kanıya
varırken şu örneklerden yola cıktım. Bölüm Başkanının EE ye yazdığı 12
Şubat tarihli yazıda Bahar Döneminde kendisine ders
verilmeyeceğini belirtiyor. Halbu ki, 2547 sayılı yasada öğretim
elemanlarının ders yukümlülükleri açık ve kesin olarak belirtildiği
gibi, baskanlarının dersten el çektirme gibi yetkileri de yok. Daha sonra
fikir değiştirilerek,karardan dönülüyor ve tek olmasi gereken servis dersi
yükü arttırılarak kendisine iki servis dersi veriliyor. Verilen iki servis
dersinin ikisi de EE'nin ankette istediği derslerden değil ki bu da Bölüm
geleneklerine aykırı. Hem dersten el çektirme, hem de göreve geri dönme
yazılarında Dekan' nın tavsiyesi ile deniliyor. ODTU'de Dekanlar bölüm iç
işlerine karışmaz ve karıştırılmazlar. Sıradışı bir durum olmalı.

Mobing yapılmış olabileceğini düsündüren diğer bir olayda, konferanslara
katılım ile ilgili. Üniversite üst yonetimi, teşvik adına, yayın sıklığı
fazla olan araştırmacılara fazladan destek saglamaktadır. Bu
teşviklerden yararlanması gereken birisi olan EE'nin bir kez bile yararlanmamış
olmasını düsündürücü buluyorum.

Üniversite üst yönetimi 2021 yaz aylarında yabancı uyruklu öğretim
üyelerinin sözleşmelerinin bölümlerde kurulacak kurullar ile yapılmasını
istiyor. Daha önce bu görev B.Baskanları marifeti ile yapılıyordu.
Matematik Bolümü bu kurulun Bölüm Kurulun olmasını belirliyor. Kurulda
sadece sözlesmesi uzatılacakların listesi tartışılyor. Kurulda EE'nin İSMİ
BIR KEZ BİLE GEÇMİYOR. Söylemek istediğim sey su: Bir yerde kimin
sözleşmesinin uzatılacağına karar verilmiş ve ismini anmadıgımız kişiiler
veya sadece EE'nin sozleşmesi uzatılmayor kabülü yapılarak Bölüm
iradesinin olusmasına olanak verilmiyor ve istemeden de olsa bölüm öğretim
üyelerin kandırıyorlar, SONRA SADECE SÜRESİ UZATILANLARIN LISTESİ İMZAYA
AÇILIYOR VE BU BİLGİLERİN GİZLİ OLDUĞU telkini yapılıyor. Bu gizlilik
hayret verici şekilde basarılı oluyor ve EE İSİNİ KAYBETTİGİNİ Kasım 24 de öğrenebiliyor. Özetlersem, Rektörlügün arzu ettiği
kurul kararı herkez için alınırken, EE kafadan işini kaybediyor.

Benim Bölümü bilgilendirerek yaptığım girişimler sonucu, Dekan ve
Rektörlük eğer bölüm kararını değiştirirse, sözleşmenin uzatılması
gündeme geldi. Bölüm Baskanının olumlu ve koşullu yazısı Dekanlığa
iletildi ama Dekanlik EE HAKKINDAKİ OLUMLU GÖRÜSÜN. Bölüm kararı ile
birlikte olmasını hatırlattı ve aynı yazıda Fakülte Yönetim Kurulu
kararının da olumlu olduğunu bildirerek, yeni bir karar istedi. Bunun
üzerine B.Başkanı böyle bir yazıyı yazmayacağını belirterek işi noktaladı.

Şafak Alpay