[Turkmath:5644] Re: İMBM'nin tahliyesi/kapatılması

Olcay Coşkun olcay.coskun at boun.edu.tr
Wed May 25 18:57:58 UTC 2022

Sayın liste üyeleri,

Size üzücü bir haber vermek için yazıyorum. 2006 yılından bu yana tüm
matematiksel bilimlere kapısını açan İstanbul Matematiksel Bilimler Merkezi
(İMBM), kendi imkanlarıyla yaptırdığı binasından Boğaziçi yönetimi
tarafından, yeni bir yer tahsis edilmeden çıkarılmıştır. Merkezi tanıyan
herkesin onaylayacağı üzere, bu İMBM’nin kapatılmasına denk bir karardır.
Tüm girişimlerimize karşın, Boğaziçi yönetimiyle konuşmayı başaramadık,
kararın geri alınmasını henüz sağlayamadık.

Kuruluşundan bu yana, gerek etkinlik düzenleyerek, gerek etkinliklere
katılarak, gerekse yönetimine destek vererek merkezimizin gelişimine destek
veren tüm herkese teşekkür ederiz. Elbirliğiyle, birimiz yorulduğunda
diğerimizin elini uzatması ile bugünlere gelen İMBM’yi kaybetme tehlikesi
bizi derinden üzdü.

Başvurusunu kabul edip etkinliklerine ev sahipliği yapma sözü verdiğimiz
hocalarımıza merkezin kapılarının kapatılmış olması bizleri ayrıca
üzmüştür. Ne yazık ki bizler için matematik yapmak daha da zorlaştı.

Tabii ki bu temelli bir kapanış değildir. Bir gün kayıplarımızı telafi
edeceğimiz günler gelecek. O gün sizlerin de desteğiyle kaldığımız yerden
çalışmaya devam edecek ve tüm matematikçilere kapımızı tekrar açacağız.

O güne kadar sağlıcakla kalın.

İMBM yönetimi adına,

Olcay Coşkun.