[Turkmath:5645] Re: [Tmd-uye: 3404] İMBM'nin tahliyesi/kapatılması

Ergun Yalcin yalcine at fen.bilkent.edu.tr
Wed May 25 19:07:16 UTC 2022

Değerli liste üyeleri,

IMBM’nin kapatılması çok üzücü bir haber. Türk matematiği için IMBM’in çok önemli bir işlevi vardı. Türkiye’deki tüm matematik aktiviteleri için bir merkez olma işlevi görüyordu. Orada defalarca çok üst düzeyde toplantılar düzenledik, seminerler verdik. IMBM Türk Matematik Derneği seçkin seminerlerinin de ev sahibiydi. Dernek olarak oradaki aktivitelere parasal destek de veriyorduk. Orayı kaybetmek insanı derinden üzüyor. Bir rektör, bir bilim insanı, derdi matematik paylaşmak olan insanlara bu kötülüğü nasıl yapar anlamakta zorlanıyorum. Umarım bir şekilde bu karardan geri dönülür. Matematikçilerin elindeki az sayıdaki toplantı düzenleme yerlerinden birini kaybetmeyiz.

Ergün Yalçın
Türk Matematik Derneği Başkanı