[Turkmath:5654] Re: [Tmd-uye: 3406] Re: İMBM'nin tahliyesi/kapatılması

Tuna Altınel altinel at math.univ-lyon1.fr
Mon May 30 13:51:14 UTC 2022

Sayın Liste Üyeleri

27 Mayıs Cuma günü Boğaziçi Üniversitesi akademisyenleri her iş gününde
yaptıkları gibi saat 12.15'te toplanıp sırtlarını gayrımeşru Boğaziçi
kayyımının işgalindeki
rektörlük binasına döndüler. Ardından da her son iş gününde olduğu gibi
haftalık bültenlerini <https://vimeo.com/714410292> okudular. Özlem
Beyarslan hocamızın okuduğu 27 Mayıs bülteninde
önemli bir bölüm İMBM'nin kapatılmasına dairdi. Bu mesaja da
iliştirdiğim bülten çok geçmeden ingilizce çevirisiyle birlikte diğer
bültenlerin <https://universitybogazici.wordpress.com/bulten/> yanında
yayınlanacaktır.
Böylece kurumlarına karşı 17 ay önce başlayan yıkım saldırısını
belgelemeye devam ettiler.

İMBM'nin başına gelenleri anlamak ne yazık ki hiç de zor değil. 17 aydır
süren hukuksuz ve ahlaksız saldırının yeni adımlarında belli ki İMBM'yi
biçmek gerekmiş,
bu da kılıfına uydurularak yapılmış. Haliyle, ülkemizdeki matematik
araştırmalarına yapılacak zarar gayrımeşru kayyım yönetiminin umrunda
bile olmamış. Üstüne
üstlük o yönetimin başında olan kişinin twitter
<https://twitter.com/MNaciinci/status/1530268151765770245> hesabından
pişkince savunulmuş. Meslektaşımız Mohan Ravichandran'ı işten atıp sonra
da "biz onun sözleşmesini
sehven yenilemiştik" diyen, 20 Mayıs bülteninde
<https://universitybogazici.wordpress.com/2022/05/20/bulten-bulletin-20-05-2022/>
ayrıntılı olarak anlatılan yeni eleman öğretim üyesi alımı konusundaki
senato kararlarını geçirmek için her türlü
gayrımeşru çabayı sarfeden bir yönetimden farklı şeyler beklemek mümkün mü?

Bu mümkünsüzlüğün en iyi farkında olanlar da Boğaziçi Üniversite'li
hocalarımız görebildiğim kadarıyla. Bundan ötürü 17 aydır gerektiğinde
davalar açarak, gerektiğinde
basın açıklamaları yaparak, gerektiğinde haydut yönetimin bileğini
bükerek ama ilkelerinden ödün vermeden direniyorlar. Bu direnişin her
aşamasını da tarihe
not düşüyorlar <https://universitybogazici.wordpress.com/>. Ben İMBM'nin
sitesine koyduğu açıklamayı <http://www.imbm.org.tr/> da benzer bir not
düşme çabası olarak gördüm. Benzer bir tavrın TMD tarafından da
yapılması gerektiğini
düşünüyorum. Ne yazık ki Mohan Ravichandran için bu yapılmadı. Halbuki
TMD'nin yabancı akademisyenlerin işe alınmasıyla ilgili tavrıyla
<http://tmd.org.tr/yabanci-akademisyenlerin-is-guvencesi/> tutarlı
olurdu. Dilerim aynı
suskunluk tekrarlanmaz ve hem Türkçe hem de İngilizce birer metin daha
fazla zaman geçmeden duyurulur. Olan bitene yalnızca üzülerek bakarsak
üzüldüğümüzle kalırız.

Saygılar,

Tuna Altınel