[Turkmath:5752] Re: [Tmd-uye: 3472] IMBM Mathematics Day-VI

Can Ozan Oğuz canozanoguz at gmail.com
Tue Sep 27 17:57:50 UTC 2022

   Ben de bu vesileyle bu sürecin yürütülmesi ile ilgili sitemlerimi dile
getirmek istiyorum. İMBM'yi dışarıda sonuna kadar savunurum, matematik
camiamız içinde eleştirilerimi iletmeyi ise borcum olarak görüyorum.

   İMBM'ye binayı kısa süre içinde boşaltma yazısı geldiği sırada orada
düzenli yürüttüğümüz bir seminer dizisi vardı: Symbolic Computation
Istanbul Meetings. Ayrıca IMU'ya İMBM'nin ev sahibi olacağını beyan ettiği
bir proje başvurusu yapmıştık. Yani kurum ile yakın işbirliği içindeydik.
Kilitlerin değiştiği hafta yurt dışından gelmiş, orada kalacak bir
ziyaretçimiz vardı.

   İMBM bizi yaşanan gelişmelerden herhangi bir şekilde haberdar etmedi,
"böyle bir ihtimal var, hazırlıklı olalım, alternatif çözümler düşünelim"
gibi bir uyarıda bulunmadı. Yani bizi hiç muhatap almadı. Dedikodu yoluyla
haberdar olduk bazı şeylerden, o duyumlar üzerine sorduğumuzda durum
doğrulandı. Neticede o hafta ziyaretçimiz sokakta kaldı, bir arkadaşımız
evine aldı. Konuşmasını da başka bir arkadaşımızın evinde yaptık. Konuşma
için toplandığımız gün sosyal medya üzerinden İMBM önünde durumu protesto
eden görsellerle paylaşımlar yapıldı. Yani gelişmeleri dışarıdan, basından
öğrendik. Birlikte çalıştığımız bir kurumun bizi doğal muhatabı olarak
görmemesi hepimizi derinden yaraladı.

    Bugün bile İMBM yönetiminin binayı elinde tutmak için ya da geri almak
için ne girişimlerde bulunduğuna dair hiç bir fikir sahibi değiliz. Olcay
hoca ile yaptığım özel telefon görüşmesinde bazı şeylerden haberdar oldum.
Sonrasında birlikte bir YouTube yayını yaptık, öğrendiklerimizin bir
kısmını orada kamuoyu ile paylaştık. Birebir iletişimde her zaman çok
samimi olan Olcay hocaya bu tavrından dolayı teşekkür ederim. Ancak ülkemiz
matematik camiasına ait olarak gördüğüm İMBM'nin bu süreci hiç şeffaf
yönetmediğini, matematik camiasını bu işin paydaşı yapmadığını üzülerek
yazıyorum.

     Anladığım kadarıyla İMBM, Boğaziçi Rektörlüğü ve binayı yaptıran
şirket arasındaki bir protokolle doğmuş ancak İMBM'nin elinde bu protokolün
onaylı bir kopyası yok. Bu konuda da bugüne kadarki yönetimlerin
sorumluluğu var.

      Eğer İMBM hepimizinse, bizi de ailesi olarak görüyorsa,
karşılaştığı problemlerde bizi dışarıda tutmak yerine şeffaf bir
bilgilendirme yapmalı ve bizimle izleyeceği yolu, yöntemi paylaşmalı diye
düşünüyorum. Aksi halde bizi dışlamış olduğunu hissediyoruz ve kuruma
aidiyet hissimiz, güven hissimiz zedeleniyor.

      Selamlar ve sevgiler,
         Can Ozan

<tanbay at listweb.bilkent.edu.tr> adresine sahip kullanıcı 27 Eyl 2022 Sal,