[Turkmath:5976] Kahramanmaraş depremi

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Sun Feb 12 06:37:37 UTC 2023

Gündemdeki yazışmalarda yer alan ''Biz de iyiyiz'' haberlerine karşın verilecek en örgütlü yanıt ''çok geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın'' iken herhangi bir kayıp için verilecek yanıt en fazla ''Allah rahmet eylesin'' olacaktır.

Antalya Kadın Buluşmasında Akdeniz Üniversitesi Rektörü'nün RTE karşısında yalakalıkta sınır tanımayan konuşmasını dinledim. Böyle bir rektörlerinin olması nedeniyle bu üniversitenin matematik bölümü öğrencilerine ve hocalarına geçmiş olsun diyorum. Benzer durumlar için diğer üniversitedek hocalardan haber bekliyoruz! Bu rektöre konuyla ilgili olarak yakın zamanda bir mektup yazacağım!

Bir ülkenin ekonomisini Nas Suresi'ni referans alarak yürüten bir "devlet başkanı"na karşı bir duruş göstermeyen her iktisat profesörü ciddi bir ruh hastasıdır. Hocaları bu tür hastalardan oluşan öğrencilere de çok geçmiş olsun, Allahın beterinden saklamasını diliyorum.

Gerekli önlemlerin alınmaması nedeniyle doğa hareketleri sonucu oluşan katliamları ''kader'' olarak yorumlayan anlayışa karşı Matematik Derneği'nin ''görevi olup olmamasına bakmaksızın'', ''defol git'' çağrısı yapmasını öneriyorum. TMD devrimci olmalı, ''sınır'' tutsağı olmamalı!

Kötü bir heberim var: Profesörlük kadrosuna atanmak için ''Matematikte sizi etkileyen bir kaç kavramdan bahsedin'' sorusuna ''sürekliliği severim. Grafiğini çizerken kopukluk olmuyor'' yanıtını veren ve ''Stanford Üniversitesince en etklili 10.000 bilim adamı'' listesine giren bir matematikçi profesörlük kadrosuna atanamadı. Atanamayan (mağdur) profesör ''iyi niyetl'' olarak değerlendirilirken atanmaya engel olan profesör ''kötü niyetli'' olarak değerlendirildi.

Asil Türk Matematikçileri: Akademik teşviki 0.5 puan ile kaçıran meslektaşlarımıza bir defalık af çıkarılması için bir girişimde bulunalım mı?

Durumumuz ortada. Sonuç: Maraş Depremi kader değil, bir katliamdır...

ZE