[Turkmath:6010] Re: Avcı Dergiler

Nurettin DOĞAN nurettin.dogan at selcuk.edu.tr
Mon Mar 13 10:13:30 UTC 2023

Merhaba,

Yağmacı dergiler ile ilgili uyarı önemli. Hocama teşekkür ediyorum. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de akademik atanma ve yükseltme kriterlerinin uygulama şekli
yazarları bir şekilde ücretli de olsa dergi arayışına itiyor. Ayrıca ücretli dergilerde yayın yapmanın kimsenin hoşuna gittiğini sanmıyorum. Ancak Elsevier , Springer gibi yayınevlerinin de ücretli seçeneklerinin olması da ayrı bir sıkıntı. Yağmacı dergilerin listesinde MDPI grubunun dergilerinin de olduğunu gördüm. Impact faktörleri oldukça yüksek dergiler de var.
Netice olarak akademi dünyasının işi oldukça zor.

Saygılarımla

Prof. Dr. Nurettin DOĞAN
Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Konya/TÜRKİYE

Prof. Dr. Nurettin DOĞAN
Computer Engineering Department, Technology Faculty
Selçuk University
Konya/TURKEY