[Turkmath:6013] Re: Avcı Dergiler

tanbay at boun.edu.tr tanbay at boun.edu.tr
Mon Mar 13 12:52:38 UTC 2023

iyi günler,

büyük yayınevlerinin "açık erişim" projesini tekellerine alıp,
kurallarının tasarlanmasında başroller edinmesi nitelikli
araştırma yapmak isteyenler için ciddi sorun.

akademi dünyasının saygınlığını tutabilmesi için bu tuzakların parçası
olmaması gerekiyor ama kolay değil.

daha önce paylaşmış idim, bu konuda Avrupa Matematik Birliği'nde bir çalışma
yapmıştık, ilk fırsatta türkçesini de hazırlamamız iyi olacak:

https://euromathsoc.org/predatory-publishing

Alinti Nurettin DOĞAN <nurettin.dogan at selcuk.edu.tr>