[Turkmath:6232] Re: [TMD-UYE: 3787] Re: İKÜ Cumhuriyet'in 100. Yılı Etkinlikleri

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Sat Oct 28 09:59:26 UTC 2023

Gücüm, belirli zaaflarımı saklayabilmemden geliyor, Yılmaz hocam. O zaaflarımı bilenlerin beni devirebilmeleri için üflemeleri bile yeterlidir.

Alp Eden KTU'da başlığında ''Bilim'' geçen bir başlıkta konuşmacıymış. Yaklaşık son 20 yıldır ''bilim'' kelimesini kullanmaktan uzak duran biri olarak Alp eden ile
yaşadığım bir ''bilim'' anekdodunu anlatmak isterim:

Yaklaşık 12 yıl önce dört cephede (kendimi de dahil edersem beş cephede) savaştığım bir zamanda Ferit Öztürk beni Boğaziçi Üniversitesi'ne konuşmacı davet etti. Konuşma öncesi Ferit beni yemeğe aldı. Oturduğumuz masada yemeğini bitirmekte olan Alp Eden de vardı. ''Merhaba, nasılsınız?'' deme fırsatı bulamadan Alp Eden'in masadan ayrılmak için ayağa kalkması üzerine, ''hocam oturun, bir kaç dakika tanışalım'' demem üzerine, ''hayır, gitmek zorundayım. bilimsel çalışmalarıma ara veremem'' demişti. O zaman anladım ki
Alp Eden tam bir bilim adamı!

ZE